Zoznámte sa s Andreou F. Polardovou, výskumníčkou šťastia

ŠŤASTIE: je užívať si čas so svojimi blízkymi a nemať žiadne starosti. Nie je merateľné, obchodovateľné ani výnosné a nedá sa merať materiálnym bohatstvom.

S potešením vám predstavujem Andreu F. Polardovú, nezávislú výskumníčku v oblasti šťastia a autorku knihy „Jednotná teória šťastia“. Je zakladateľkou Centra zenovej psychológie v Los Angeles a je tu, aby nám porozprávala o svojich myšlienkach o tom, ako sú pokoj a šťastie dôležité v našom živote.

1. Každý chce v živote šťastie. Hovorí sa, že čím viac, tým veselšie! Akú úlohu hrá šťastie v našom živote?

Som rád, že sa pýtate. Väčšina ľudí si pod pojmom šťastie predstavuje „skvelý pocit“ a to je naozaj zážitok, ktorého nikdy nie je dosť. Pre mňa je šťastie oveľa viac. Je to moja odpoveď na všetky životné otázky, zázraky a hádanky. Život ide hore aj dole a ja chcem byť prítomný pri všetkom, čo prináša. Chcem sa ukázať ako úplný človek, zapojiť sa s otvoreným srdcom a mysľou, s otvorenými zmyslami, dostupnými pocitmi, pružnými myšlienkami a svojím konaním v súlade so spôsobom života. Život je veľký, preto potrebuje veľkú odozvu. Hovorím „áno“ všetkému, čo mi život pripraví, či už je to dobré alebo zlé, či to chcem alebo nie, či mi to prináša potešenie alebo bolesť.

2. Je možné byť stále šťastný, a to aj v ťažkých situáciách?

Áno, ale len v zmysle „byť tu a plne sa angažovať“. Neodmietam svoju prítomnosť, keď sa mi javí ako ťažká. Nerozmýšľam nad otázkou „Prečo práve ja?“ ani sa nezdržiavam otázkou „To nie je fér“. Život je plný ťažkostí a ja som tu preto, aby som na tieto ťažkosti reagoval čo najtvorivejšie, najláskavejšie a najkonštruktívnejšie, ako len môžem.

3. Čo je autentické šťastie? Vidíte ho na niečom úsmeve alebo v jeho očiach? Ako dlho zvyčajne trvá?

Autentické šťastie sa vzťahuje na celý vesmír. Keď sa niekto vzťahuje a nič nevynecháva, môžete to vidieť na jeho tvári a postave. Na skutočne šťastnom človeku je prítomnosť, pohľad, ktorý hovorí „áno“ sebe, druhým a svetu. Môže to prísť s otvoreným úsmevom, úsmevom, ktorý nie je namyslený ani neskrýva ťažkosti, ale úsmevom, ktorý prijíma a je zmierený s tým, čo je.

Doporučujeme:  7 znakov, že ste pre ostatných toxický priateľ

4. Dokážete podľa výrazu tváre spoznať pocity človeka?

Všetci môžeme veľa vidieť v neverbálnom vyjadrovaní druhých, pretože sme prispôsobení tomu, aby sme venovali väčšiu pozornosť tomu, čo niekto ukazuje v tvári, než tomu, čo hovorí slovami. Ja mám v tomto smere len väčšie vzdelanie, keďže som formálne študoval neverbálne správanie a keďže som psychoterapeut. Možno vidím viac, pretože chcem vidieť viac. Chcem byť plne prítomná pre iných ľudí a, samozrejme, pre svojich klientov.

5. Ľudia mi hovoria, aby som si vyčistila myseľ a uvoľnila sa. Je možné zavrieť oči a zabudnúť na všetko, aby si myseľ oddýchla?

Áno. Hoci relaxácia zvyčajne znamená spomalenie, môžete nechať svoju myseľ v úplnej pohotovosti a nemyslieť na nič. Je to meditatívny stav mysle. Milujem ho. Je to súčasť mojej praxe.

6. Aký je rozdiel medzi meditáciou a relaxáciou? Prináša vám to všetko rovnaký úžitok?

Meditácia nie je len relaxácia, ale aj živé uvedomovanie si prítomného okamihu a zároveň nezasahovanie do mentálnych aktivít, ktoré sa točia okolo nášho malého ja. Hoci je meditácia prospešná takmer pre všetkých ľudí, niektorým ľuďom, ktorí trpia duševnými chorobami, nepomáha. Stať sa pokojným a tichým môže byť desivé pre tých, ktorí naliehavo potrebujú sociálnu podporu, a pre tých, ktorí majú dotieravé myšlienky.

7. Aký je rozdiel medzi mysľou, ktorá odpočíva, a mysľou, ktorá má myšlienky?

Oddych mysle zvyčajne neznamená nemať žiadne myšlienky, ale spomaliť myšlienky a dať každej myšlienke menší význam. Odpočinok znamená vstúpiť do tela a nechať veci byť také, aké sú. Keď si myseľ odpočinie, doprajem si nesúperiť a nerobiť si starosti, neľutovať a nepochybovať. Dovolím si reagovať na život ako celok, a nie na malé kúsky, ktoré si zo života robím. Púšťam svoje kategórie, čo je správne alebo nesprávne, čo je užitočné alebo nie, kto je krásny alebo škaredý. Idem s tým, „čo je“, namiesto toho, čo chcem, aby život bol. Dovoľujem si byť v pohode so svetom takým, aký ho nachádzam.

Doporučujeme:  7 znakov, že vás rodičia milujú, ale sú toxickí

8. Pri čítaní vášho článku „Ste na seba príliš prísni?“ Zamyslel som sa nad sebou! Som človek, ktorý rád pracuje aj po dlhom pracovnom dni. Prídem domov, upratujem, varím a starám sa o všetky povinnosti v domácnosti. Jediný čas, keď sa zastavím, je, keď idem spať. Čím to je, že máme tendenciu stresovať sa a preberať kontrolu namiesto toho, aby sme nechali mozog odpočívať?

Myslím, že je úžasné, že milujete svoju prácu. Vďaka vám sa veci dejú! To, čo vám možno chýba, je tvorivá nečinnosť, spôsob bytia, ktorý nezahŕňa vaše zásahy. Prevzatie kontroly je dobré. Musíme si však uvedomiť, že život nemôžeme vložiť do škatule a obmedziť ho svojím konaním. Život je divoký. Je ťažké sadnúť si a uvedomiť si, že väčšina života je mimo našej kontroly. Sadnite si pokojne a nechajte sa tým znepokojiť.

9. Keď sa vyskytnú ťažké situácie, ako ich zvládate bez stresu a úzkosti?

Som jednoznačne na svojej strane. Som svojím najlepším priateľom a môžem sa o seba vždy oprieť. Moja úroveň stresu je nízka, pretože od seba neočakávam, že budem dokonalá. Nikto taký nie je. Prijímam svoju nedokonalosť a viem, že najlepšie, čo môžem urobiť, je prestať sa snažiť byť dokonalá. Chcem byť len láskavá, učiť sa a rásť. To dokáže aj strom. Je to byť stromom a medzitým rásť. Buďte ako strom!

10. Čo robíte, aby ste sa zbavili stresu a uvoľnili sa?

Chodím na prechádzky do prírody. Ak nemám prístup do parku alebo lesa, počúvam prírodné zvuky z nahrávok, obklopujem sa izbovými rastlinami a hladkám svojho psa. Učím sa od Matky Zeme, pretože sa ma dotýka mnohými spôsobmi. Potom je tu cvičenie. Možno sa mi nie vždy páči, ale určite sa mi páči, ako sa po ňom cítim. K môjmu cvičeniu patrí aj meditácia. Mnohokrát za deň sa pýtam sám seba: „Som si vedomý?“ Prebúdza ma to a zároveň ma to upokojuje. Vtipné, že? Ale taký je život.

Doporučujeme:  7 vecí, ktoré by ste mali vedieť o asexuálnych ľuďoch

Aká je vaša definícia šťastia? Zanechajte svoje pripomienky v nasledujúcej časti. Radi si vypočujeme vaše myšlienky!

Kvíz na záver

Aký je najlepší spôsob, ako si uvedomiť prítomný okamih?

  • Mindfulness
  • Meditácia
  • Vipassana
  • Práca s energiou
  • Pranajáma

Aký je rozdiel medzi mysľou, ktorá odpočíva, a mysľou, ktorá má myšlienky?

  • Zvyšok
  • Vzpriamené
  • Slouching
  • Kolená
  • Poloha v sede
  • Kudrlinky

Čo je hlavnou témou práce Andrey Polardovej?

  • Spokojnosť
  • Dobré pocity
  • Šťastný život
  • Materiálne veci

Čo si myslíte o mieri a šťastí?

  • Myšlienkové procesy
  • Skúsenosti
  • Vlastná myšlienka

Čo nie je okázalé alebo skrývajúce ťažkosti, ale úsmev, ktorý prijíma a je zmierený s tým, čo je?

  • Úškrn
  • Grin

Chcem sa ukázať ako úplný človek, zapojiť sa s otvoreným srdcom a mysľou, s otvorenými zmyslami, dostupnými pocitmi, flexibilnými myšlienkami a mojimi činmi v súlade s tým, čo je život?

  • Len
  • Na stránke .
  • To
  • Vlastne
  • Samozrejme
  • Dokonca aj
  • Ako