Uzdravenie z potláčaného hnevu

Ľahko sa rozčúlite, keď sa stretnete so situáciami, ktoré sa zdajú byť banálne? Označujú vás ostatní často za „precitliveného“, „nevrlého“ alebo „zatrpknutého“? Máte tendenciu robiť z krtincov hory doly aj v malých záležitostiach? Pravda za tým všetkým je, že hnev sa s najväčšou pravdepodobnosťou vyvinul ešte v detstve a všetko, čo našej podvedomej mysli pripomenie, čo nám v minulosti ublížilo, reagujeme silne na spúšťač týmito rokmi potláčanými emóciami. Keďže sme nemali zdravý mechanizmus zvládania hnevu, tieto emócie sú veľmi dlho zabalené v sebe a nepatrný spúšťač vyvolá obrovské pobúrenie.

Hoci existuje veľa stránok, ktoré hovoria o spôsoboch a aktivitách, ktoré môžeme robiť, aby sme sa vyrovnali s hnevom, ako napríklad ísť na prechádzku, maľovať, pohladkať psa a zoznam by mohol pokračovať, myslím si, že sú svojím spôsobom účinné, najmä keď sme nahnevaní počas krátkeho okamihu, ale v skutočnosti nám nepomáhajú pracovať na základnej príčine a koreňoch potláčaného hnevu.

1. Identifikujte koreň svojho hnevu

Prvým krokom pri liečení emocionálnych zranení, ako je napríklad hnev, je identifikovať jeho príčinu. Kde je koreň tohto nadmerného hnevu? Kedy sa to všetko začalo? S najväčšou pravdepodobnosťou pramení z nášho detstva a odvtedy si vytvárame presvedčenie, ktoré je skreslené od reality, v ktorej žijeme. Ak chcete získať podrobnejšie vysvetlenie, kliknite sem a prečítajte si o tom viac.

Prečo sa hneváme? Aj keď je hnev nepríjemný, je to životne dôležitá emócia. Možno sa domnievame, že hnev je ten zlý a vinný a že sa ho musíme zbaviť. Pravda je taká, že Hnev je ako telesný strážca, všetko, čo chce, je brániť nás pred potenciálnym nebezpečenstvom a udržiavať nás v bezpečí. Dáva nám vedieť, keď niekto prekročil naše hranice alebo keď nám ublížil.

Doporučujeme:  Nerovnosť vyjednávacej sily

3. Prijatie a vizualizácia

Teraz už vieme, prečo sa hneváme. Ďalším krokom je prijať skutočnosť, že sa hneváme. Prestaňte sa s hnevom dohadovať a prestaňte hnevu hovoriť, že je zlý a mal by odísť. Namiesto toho počúvajte, čo vám Hnev chce povedať. Tak dlho sme v živote Hnev ignorovali a odháňali, že sa niet čo čudovať, že Hnev zúrivo strieľa aj pri najmenšom podnete, jediné, čo chce, je byť vypočutý a potvrdený.

Všímajte si, ako sa hnev prejavuje vo vašom tele – stiahne sa vám hrudník, stiahne sa vám hrdlo, srdce vám bije rýchlo a môžu sa vám triasť ruky. Skúste si sadnúť s hnevom. Predstavte si Hnev, akoby to bol človek, a buďte s ním v prítomnom okamihu. Preciťujte a prijímajte emócie. Vo chvíli, keď prijmeme hnev taký, aký je, dávame mu potvrdenie. Potvrdzujeme, že sme nahnevaní a máme právo byť nahnevaní. Je v poriadku cítiť sa tak, ako sa práve teraz cítime. Väčšina hnevu pramení aj z popierania našich emocionálnych potrieb. Cítili sme sa bezmocní. Mali sme pocit, že náš hnev nie je potvrdený a je zlý alebo nesprávny.

Keď popierame sami seba a odmietame hnev, vytvárame len odpor, ktorý spôsobuje, že emocionálna bolesť v nás pretrváva. Vo chvíli, keď pochopíme, prečo tieto emócie vôbec máme, môžeme sa začať učiť prijímať a potvrdzovať svoje emócie. Buďte s nimi v prítomnom okamihu, akceptujte ich také, aké sú, a prijmite ich, postupne zmiznú.

4. Technika vizualizácie (Cestujme v čase!)

Všetky vyššie uvedené techniky nemusia stačiť na vyliečenie koreňa emócie. Keďže rana nám bola spôsobená už v mladosti, emócie ponoreného hnevu sa na nás môžu stále upínať. Keďže teraz poznáme príčinu, ktorá za tým stojí a ktorá je spôsobená podvedomým presvedčením: „Ak sa hnevám, nie som milý človek.“, môžeme nájsť riešenie, ako sa s tým vyrovnať.

Doporučujeme:  Feromóny

Aj keď to pre vedomú myseľ môže znieť smiešne, podvedomie tomu stopercentne verí. Boli by ste prekvapení, keby ste vedeli, že mnohé naše činy a správanie, ktoré by sme si nevedeli vysvetliť, v skutočnosti pramenia z tohto skresleného presvedčenia.

Ak chceme ranu zahojiť, mali by sme sa pokúsiť zmeniť toto základné presvedčenie. V mysli si skúste povedať, že pocit hnevu je norma. Prijmite ho!

Ďalším krokom je predstaviť si, že sa vraciate v čase, keď ste ešte dieťa. V akom veku ste vtedy boli? Kde sa nachádza dieťa? Čo dieťa robí? Potom si predstavte, že vaše súčasné ja kráča k dieťaťu a stojí tvárou v tvár dieťaťu (vašej mladšej verzii).

Povedzte dieťaťu, že je v poriadku, keď sa cíti rozrušené, že tieto nepríjemné pocity sú normálnou emóciou, ktorú v živote pocíti každý, a nemusí sa za ne hanbiť, aj keď vaši rodičia na ne mohli reagovať negatívne. Povedzte mladšej verzii seba samého, že bez ohľadu na to, čo sa stane, budete ho milovať takého, aký je. Predstavte si, ako vaše súčasné ja dáva svojmu mladšiemu ja veľké vrelé objatie. Nakoniec dieťaťu povedzte: Už musím ísť, ale vždy si pamätaj, že ťa budem mať rád bez ohľadu na to, čo sa stane.

Keďže hnevu lepšie rozumieme, vieme ľahko identifikovať pocit, keď sa znovu objaví, aké hranice sme prekročili a čo s tým môžeme urobiť. Je dôležité porozumieť svojim emóciám, aby sme sa mohli naučiť stanoviť zdravšie hranice pre seba a pre ľudí okolo nás. Láska k sebe samému je dôležitá. Na liečenie emocionálnych zranení je najlepšie dávať veľa lásky – bezpodmienečnej lásky, vnútornému dieťaťu v nás.

Dielo od This is my random life.

Doporučujeme:  Fyzické zneužívanie detí

Páči sa vám, čo čítate? Získajte moju elektronickú knihu tu len za 1,99 USD!

1. Prečo sú niektorí ľudia takí zlí?

2. Keď som bol ešte na strednej škole

3. Dôležité návyky po dvadsiatke

4. Pochopenie vašich emócií

7. Neutekajte pred svojimi problémami

8. Prečo milujem mačky (a zvieratá)

9. Tajomstvo vzťahov

10. Zákon príťažlivosti v kocke

11. Princíp 11. hodiny

12. Mýtus o úspechu

13. Mali by ste nasledovať svoje srdce?

Kvíz na záver

Čo je prvým krokom pri liečení citových zranení?

  • Uzdravené
  • Hlboká rana
  • Lacerácie

Čo je koreňom hnevu?

  • Adb

Aká je vaša mladšia verzia?

  • Vedomé
  • Odpor

Čím silno reagujeme na spúšťač?

  • Emocionálne reakcie
  • Pocity
  • Impulzy

Čo si myslíte, že sa dá riešiť?

  • Frustrácia
  • Negatívne emócie
  • Žiarlivosť
  • Odpor
  • Smútok

Kto je vaša mladšia verzia?

  • Rodič
  • Vlastné dieťa
  • Matka
  • Súrodenci

Ako sa vyrovnávate s hnevom?

  • Len
  • Na stránke .
  • To
  • Vlastne
  • Samozrejme
  • Dokonca aj
  • Ako