Táto technika vám pomôže znížiť úzkosť

Pred veľkou udalosťou je každý nervózny. Či už ide o verejný prejav, organizovanie večierka alebo stretnutie s príbuznými. Niekedy to však môže skôr prekážať, ako pomáhať. Ruky sa vám môžu zvierať, dýchanie sa zrýchľuje a v závažných prípadoch môže spôsobiť nevoľnosť.

Namiesto toho, aby ste sa nechali uniesť nervozitou, môžete použiť jednu praktickú techniku, ktorá vám pomôže zahnať úzkosť. Nazýva sa sebapotvrdenie. Povedzte si, kto ste, aké sú vaše silné stránky a prečo sa máte radi, a v podstate sa metaforicky objímte. Môžete si ich zapísať alebo sa postaviť pred zrkadlo a opakovať ich, kým nervozita nezačne ustupovať a vy sa nebudete cítiť pod kontrolou. Dokonca by vám mohlo prospieť, keby ste si pozitívne afirmácie písali hromadne a uložili ich do nádoby, aby ste k nim mali prístup, keď sa budete cítiť trochu skleslo.

Možno si teraz čítate tento článok a pýtate sa, ako vám to môže pomôcť. Ale keď som začal chodiť na terapiu, môj terapeut mi dal veľmi podobnú úlohu. Nazvala ju „práca so zrkadlom“, čo je v podstate státie pred zrkadlom, pozeranie sa do očí a opakovanie pozitívnych afirmácií. Bola to jedna z prvých fáz mojej terapie, pretože som mala veľmi nízke sebavedomie. A vďaka tomu, že som to vyriešila, som sa mohla pohnúť vpred s lepším stavom mysle. Dostala som hárok so zoznamom afirmácií, ktoré boli prispôsobené mne, a bola som požiadaná, aby som si ich zapamätala. Potom priniesla zrkadlo a nechala ma urobiť niekoľko cvičení, aby mi pomohla zdokonaliť sa v rutine „práce so zrkadlom“.

Požiadala ma, aby som to robil aspoň raz denne, tak dlho, ako budem cítiť, že potrebujem. Jej myšlienka spočíva v tom, že keď to začnete robiť pravidelne, tým viac im začnete veriť. To znamená, že keď vám do hlavy vlezú obavy, ľahko ich odsuniete nabok a bez rozmýšľania ich zavrhnete.

Doporučujeme:  Povinná sterilizácia

Keď som prvýkrát začala robiť cvičenie so zrkadlom, cítila som sa smiešne a hlúpo. Stále som sa smiala, pozerala som sa na svoje vlasy a hrala som si s oblečením. Bolo neuveriteľne ťažké sa sústrediť. Začala som sa na seba hnevať, čoskoro nasledovali negatívne myšlienky. Výsledkom bolo, že som sa rýchlo ocitla späť na začiatku. Nechala som to pár dní tak a potom som to skúsila znova s novou hlavou.

Tentoraz to bolo jednoduchšie, pretože som dokázal prejsť 5 minút, kým som sa začal rozptyľovať. Ale akonáhle som sa prestala sústrediť, vrátil sa mi hnev. A potom som bol opäť na začiatku. Tento cyklus sa opakoval zakaždým, keď som sa snažil dokončiť sedenie. Hoci som sa pri každom pokuse dokázal sústrediť dlhšie, konečný výsledok bol rovnaký. Bol som čoraz skľúčenejší, pretože moja myseľ stále blúdila. Mal som pocit, že zlyhávam, čo sa pridávalo k úzkostným myšlienkam, ktoré sa práca so zrkadlom snažila potlačiť.

Na ďalšom terapeutickom sedení som terapeutovi povedala o svojich problémoch s dokončením práce so zrkadlom. Vysvetlila mi, že bude chvíľu trvať, kým sa s tým vyrovnám. Aby tie pozitívne myšlienky boli prístupné bez toho, aby som sa musela ponárať hlboko. Nakoniec to bolo ľahšie. Asi po mesiaci sa mi podarilo zostať v pokojnom stave mysle 10 minút. Bol to pre mňa obrovský úspech.

Po tom, čo som si prešiel vlastnými skúškami a trápeniami s prácou so zrkadlom, môžem osobne povedať, že to funguje. Vždy, keď som cítil, že padám do jamy pochybností o sebe samom, dokázal som to zastaviť. A ak sa niečo pokazí, tak je to len dočasné a mám možnosť to napraviť.

Doporučujeme:  8 spôsobov starostlivosti o duševné zdravie

To neznamená, že som sa tri mesiace viezla na vlne pozitívnosti a dúhy. Ale nemal som ani nahnevaný čierny dažďový mrak, ktorý by mi pevne stál nad hlavou. Ako to už s duševným zdravím býva, aj tu sú výkyvy a kolotoče. Ide o to, aby ste sa dostali na miesto, kde dokážete rozpoznať nervovú energiu a premeniť ju na niečo užitočné, namiesto toho, aby vás uvrhla do špirály pochybností o sebe samom.

Takže teraz to odovzdám vám, čitateľom. Nabudúce, keď budete cítiť príznaky nervozity, ktorá vás bude zožierať, a začnú sa vám vkrádať pochybnosti o sebe samých, pripomeňte si, že ste úžasná ľudská bytosť. Ste zábavní, šikovní a talentovaní a pocítite, ako vám stúpa sebavedomie ako nikdy predtým.

Ako sa vyrovnávate s úzkosťou? Čo robíte, aby ste potlačili negatívne myšlienky? Zanechajte komentár nižšie!

Foto: Cristian Newman on Unsplash

Foto: Kelly Sikkema on Unsplash

Foto: Sydney Jackson on Unsplash

Foto: Jeremy Perkins on Unsplash

Kvíz na záver

Čo si hromadne zapisujete a ukladáte do nádoby, aby ste k nim mali prístup, keď sa budete cítiť zle?

  • Podstatnejšie pripomienky
  • Denná meditačná prax
  • Humor
  • Hlboký súcit
  • Veľmi veľa slov
  • Osobné zjavenie
  • Ewk
  • Podnety

Keď som prvýkrát začal chodiť na čo, môj terapeut mi dal veľmi podobnú úlohu?

  • Poradenstvo
  • Terapeut
  • Profesionálna pomoc
  • Odborník na duševné zdravie

Ktorá časť môjho tela sa túlala?

  • Boggles
  • Pravý rám
  • Vybrané
  • Medveď
  • Udržujte

Čo robíte, keď máte úzkosť, ktorú môžete bez rozmýšľania zahodiť?

  • Realizované
  • Knew
  • Bolo
  • Obrázok
  • Neviem
  • Vlastne

Kedy cítite, že sa do vás vkráda nervozita?

  • Deň
  • Každý
  • Keď
  • Celé
  • Prvá stránka
  • Ďalšie
  • Jedna sekunda