Séria o zotavení z duševných chorôb: Príbeh č. 6

Toto je anonymný príbeh o depresii pre sériu o zotavení z duševných chorôb. Anonym je zo Spojených štátov a rada číta a píše. Jej obľúbenou knihou je Strom rastie v Brooklyne od Betty Smithovej, ale obľubuje aj knihy Johna Greena a Toni Morrisonovej. Jej cieľom je byť finančne sebestačná a byť šťastná. O päť rokov chce buď študovať na vysokej škole, alebo pracovať v práci, ktorú miluje.

Od strednej školy stále bojuje s depresiou a na strednej škole sa u nej začali prejavovať príznaky úzkosti. Aj keď jej depresiu diagnostikovali neformálne, vedela, že ju má. Absolvovala rôzne liečby, ako napríklad individuálnu kognitívno-behaviorálnu terapiu, skupinovú dialektickú behaviorálnu terapiu a liečbu liekmi.

Príznaky, s ktorými sa stále potýka, ju nesmierne ovplyvňujú. Povedala: „Cítila som sa prázdna a neustále vyčerpaná. Nad všetkým som premýšľala a nenávidela som sa. Buď som spala príliš veľa, alebo vôbec. To isté platí aj o jedle.“ To ovplyvnilo jej život, neustále sa snažila udržať krok v škole. Keď sa cítila emocionálne horšie, vo veku 14 rokov sa uchýlila k sebapoškodzovaniu, prestala a v 16 rokoch začala znova. Potom začala mať samovražedné sklony, našťastie sa príliš bála, aby sa o to pokúsila.

Jediný vzťah, ktorý nebol ovplyvnený, bol vzťah s jej najlepšou kamarátkou, táto skúška ich zblížila. Jej vzťah s rodičmi sa však skomplikoval a rýchlo sa zhoršil po tom, ako ich požiadala o pomoc. Povedala: „Cítila som sa odsudzovaná, nepochopená a nakoniec odmietnutá.“ To v nej vyvolalo pocit hnevu a frustrácie voči rodičom v posledných rokoch. Jej rodičia riešili situáciu zle, vďaka čomu sa cítila uväznená a izolovaná.

Zlomovým bodom pri prekonávaní depresie bolo uvedomenie si, že je to každodenný boj. Stratégiou, ktorú použila na zvládnutie svojej choroby, bolo naučiť sa, že vždy budú zlé dni. Zamerala sa na tvorivé východiská a praktizovala starostlivosť o seba, aby sa vyrovnala so svojou chorobou. A nielen to, na tejto ceste jej pomohla aj jej najlepšia priateľka a učiteľka v škole.

Doporučujeme:  Budhistická filozofia

Táto skúška ju naučila mnoho o sebe samej a teraz sa jej pohľad na život zmenil. Povedala: „Som takmer úplne iný človek, ako keď som pred štyrmi rokmi nastúpila na strednú školu. Stala som sa cynickou a nedôverčivou, ale oveľa otvorenejšou a empatickejšou.“ Teraz vynakladá väčšie úsilie na to, aby sa toxickí ľudia nedostali do jej života.

Toto je jej rada pre tých, ktorí stále bojujú s depresiou:

„Oslovte. Naučte sa starať o seba. Duševné zdravie má prednosť pred všetkým ostatným, dokonca aj pred školou. Domov nie je vždy miesto a rodina nie je vždy vaša matka (matky) a/alebo otec (otcovia); vaši najlepší priatelia môžu byť vašou rodinou. Držte sa. Relaps sa nerovná zlyhaniu. Zaslúžiš si byť šťastný, pretože máš hodnotu a máš hodnotu jednoducho preto, že si.“

Tento rok sa chystá nastúpiť na vysokú školu a dúfa, že keď sa bude držať ďalej od toxických ľudí, bude sa cítiť slobodná. Chce nájsť niečo, pre čo sa oplatí žiť. Čo si myslíte o jej príbehu? Nejaké rady pre ňu a ostatných, ktorí bojujú s depresiou? Komentár napíšte na konci stránky.

P.S. Chceli by ste sa podeliť o svoj príbeh zotavenia? Ak áno, napíšte mi na mlgaston1@gmail.com

Kvíz na záver

Aká je najúčinnejšia liečba kognitívnej behaviorálnej poruchy?

  • Poradenstvo
  • Terapeut
  • Profesionálna pomoc
  • Odborník na duševné zdravie

S akým najväčším problémom zápasí od strednej školy?

  • Úzkosť
  • Myšlienky na samovraždu
  • Panická porucha

Kto ju v posledných rokoch frustroval?

  • Mladší súrodenci
  • Deti
  • Rodina
  • Ostatní členovia rodiny
  • Macocha

Aký bol jediný vzťah, ktorý nebol ovplyvnený týmto utrpením?

  • Brother
  • Bratranec
  • Buddy
  • G/f
  • Spolubývajúci

Aký je váš príbeh o depresii?

  • Počítajte

Aká je jej obľúbená kniha?

  • Novinka
  • Prvá kapitola
Doporučujeme:  5 typov toxických priateľstiev

Čo sa pre ňu zmenilo?

  • Životy

Ako dlho bola nahnevaná a frustrovaná na svojich rodičov?

  • Mesiace
  • Desaťročia
  • Rokov
  • Týždne
  • Ago