Séria o zotavení z duševných chorôb: Príbeh č. 34

Toto je 34. príbeh zo série o zotavení z duševných chorôb. Anonymná bojovala naozaj tvrdo, aby prekonala svoje duševné poruchy. Zmenou myslenia sa jej podarilo zmeniť svoj život. Toto je jej príbeh:

Anonymous je z Nového Zélandu a má rada matematiku, muzikály a filmy od Marvelu. Jej cieľom je pracovať v Spojených štátoch pre spoločnosť Google. Jej lekár a poradca jej diagnostikovali generalizovanú úzkostnú poruchu (GAD) a depresiu. Našťastie jej depresia pominula a stále bojuje, ale lepšie zvláda GAD. Anonymná dostala lieky citalopram a absolvovala kognitívno-behaviorálnu terapiu (KBT).

Jej duševné poruchy boli spôsobené rôzne veci, anonymný povedal, „Stres, ignorovanie skorých príznakov, zlé riadenie emócií, a nalievanie príliš veľa zo seba do iných ľudí.“ To spôsobilo, že sa neustále cítila vystrašená a apatická. Tiež povedala: „Bola som všetkým masívne zahltená. Neustále som sa cítila ako zmes otupenia a precitlivenosti.“ To v mnohých ohľadoch ovplyvnilo jej každodenný život. Anonymná neuspela v univerzitných prácach, pretože zostala vo svojej izbe a nič nerobila. Prestala sa rozprávať s priateľmi a verila, že sa o ňu nikto nezaujíma. Povedala: „Nemyslela som si, že som dôležitá. Keď som trávila čas s ľuďmi, schovávala som sa za obrazovku počítača alebo telefónu.“

Našťastie anonym nikdy neuvažoval o samovražde. Aj keď sa štípala do vnútornej strany horných končatín až do modrín, len aby niečo cítila. Jej duševné choroby ovplyvnili jej vzťahy s ostatnými, povedala: „Stratila som kontakt s veľkou skupinou priateľov, pretože som zmizla z mapy. Rozišla som sa aj so svojím priateľom, hoci k tomu by možno aj tak došlo.“ To v nej vyvolalo pocit zúfalstva, opustenosti a osamelosti.

Zlomovým bodom pre lepšie zvládanie jej duševných chorôb bolo poznanie, že je dôležitá a že jej pocity sú platné. Najväčším zlomom pre anonymnú však bolo, keď sa naučila oddeliť pocity úzkosti od seba samej. Povedala: „Naučila som sa, ako ich zastaviť, aby ma premohli, a naučila som sa ich odložiť, aby som stále mohla robiť veci, ktoré potrebujem.“ Stratégie, ktoré používala, spočívali v tom, že si svoje emócie personifikovala tak, že ich premenila na malé postavičky. Napríklad, keď sa anonym bezdôvodne cítila úzkostne, povedala si: „Je to v poriadku, je to len Bruce“. Pomocou tejto techniky dokázala oddeliť svoje pocity a utíšiť sa mojím samomluvením a utešovaním „Brucea“.

Doporučujeme:  7 spôsobov, ako sa vyrovnať s intenzívnou osamelosťou

Aby zmiernila svoje záchvaty úzkosti, anonymne pozývala priateľov na kávu. Povedala: „Káva sa často zmenila na behanie po obchodoch alebo niečo podobné, a to masívne znížilo čas, ktorý som trávila sama, čo znamenalo, že môj mozog nemal toľko času na to, aby sa dostal do špirály.“ Z tejto skúšky si odniesla ponaučenie, že musí tvrdo bojovať za veci, ktoré v živote naozaj chce. Táto skúsenosť tiež zmenila jej pohľad na život, teraz si váži dobré chvíle. Hoci priznáva, že je menej súcitná, povedala: „Bohužiaľ, niekedy som vďaka tomu trochu menej súcitná s inými ľuďmi s depresiou, pretože som tak tvrdo bojovala, aby som sa z toho dostala. Je naozaj ťažké pozerať sa na svojich priateľov, ktorí robia rovnaké chyby ako ja a nič s tým nerobia.“

Anonymná si teraz uvedomuje prvé príznaky svojich duševných porúch, aby mohla rýchlo konať skôr, ako stratí kontrolu. Toto je jej rada pre ostatných, ktorí bojujú s podobnými duševnými stavmi:

„Ak sa chcete zlepšiť, budete musieť naozaj tvrdo pracovať. Nestane sa to zázračne a nikto iný to za vás neurobí. Nemusíte sa však zlepšiť naraz. Každý malý moment je šancou urobiť krok smerom, ktorým chcete. Práve teraz máte možnosť rozhodnúť sa bojovať a vstať, aj keď váš mozog kričí, aby ste zostali v bezpečí a sami. Musíte prestať počúvať nezdravé veci, ktoré vám hovorí váš mozog, a bojovať za budúcnosť, ktorú chcete. Nebude to ľahké, ale ak to budeš robiť krok za krokom, budeš v poriadku.“

Chcela by sa tiež podeliť o:

„V súčasnosti máme kultúru okamžitého uspokojenia. Poznám veľa ľudí, ktorí čakajú na tú jednu vec, ktorá ich okamžite urobí lepšími. Neexistuje. Svoju budúcnosť si musíte vytvoriť sami. Krok za krokom.“

Doporučujeme:  Výskumné práce z oblasti psychológie: Tipy pre profesionálov

Som rada, že sa jej podarilo prekonať depresiu. Aj keď stále bojuje s GAD, viem, že s odhodlaním, ktoré má, aby dosiahla svoje ciele, nedovolí, aby znova upadla. Pomôžte mi zmeniť situáciu tým, že sa podelíte o svoj príbeh.

Kvíz na záver

Ako sa nazýva porucha, ktorá spôsobuje úzkosť?

  • Panická porucha
  • Generalizovaná úzkosť
  • Bipolárna
  • Dystýmia
  • Chronická depresia

Čo je príčinou psychických problémov Anonyma?

  • Duševné choroby
  • Trpiaci
  • Anorexia nervosa

Kto bol osobou, ktorá bola obeťou jej duševných porúch?

  • Pseudonym
  • Anon
  • Nevystopovateľné
  • Osobné informácie
  • Skutočná identita

Čo je hlavnou príčinou jej depresie?

  • Úzkosť
  • Myšlienky na samovraždu
  • Panická porucha

Čo sa naučila zo svojho utrpenia?

  • Životy

Čo je CBT?

  • Kognitívna behaviorálna terapia
  • Dbt
  • Emdr