Kategórie
Psychológia

Samovražda: 10 tipov, ktoré vám pomôžu prežiť

Vedeli ste, že za posledných 45 rokov sa počet samovrážd zvýšil na 60 % (Svetová zdravotnícka organizácia)? Približne 1 000 000 ľudí na celom svete si ročne vezme život (Svetová zdravotnícka organizácia). Tieto štatistiky sú príliš vysoké. Snívam o svete, v ktorom je v poriadku hovoriť o samovražde a duševných chorobách. Tieto témy by nemali byť tabu. Ľudia, ktorí vnútorne bojujú, by nemali čeliť stigme alebo stereotypom. Napríklad nie všetci schizofrenici sú nebezpeční, ani nie všetci ľudia s poruchami príjmu potravy sú extrémne vychudnutí. Spoločne musíme tieto mýty zbúrať. V skutočnosti som pevne presvedčený, že všetky zdravotné kurzy by mali zahŕňať duševné zdravie do učebných osnov. Ak budeme deti, dospievajúcich a dospelých učiť o príznakoch a dôsledkoch duševných porúch, môžeme im lepšie porozumieť.

Diagnostikovali mi pretrvávajúcu depresívnu poruchu a príležitostnú mayorskú depresívnu epizódu. Celý život som bojoval so samovražednými myšlienkami. Ak mám byť celkom úprimný, sú dni, keď sa mi táto myšlienka stále vynára v mysli. V minulosti som mal viacero pokusov o samovraždu a dva z nich ma priviedli do nemocnice. Som vďačný, že sa mi to nepodarilo, pretože by som prišiel o nádherné veci. Nasledujúci zoznam sú veci, ktoré zavádzam do svojho života, aby som pokračoval:

Obklopte sa ľuďmi, ktorí vás podporujú: Viem, že toto môže byť náročné. Keď vás zasiahne depresia, chcete byť sami. Najmä keď ste presvedčení, že nikoho nezaujíma. Ale verte mi. Vzdialenie sa nepomôže. Ľudia, ktorým na vás skutočne záleží, vás budú tlačiť k uzdraveniu.

Opustite svoju komfortnú zónu: Depresia nás presviedča, že svet je nepriateľský a desivý. Tento pohľad nám bráni žiť život. Začnite tým, že urobíte malé kroky mimo svojej komfortnej zóny. Keď vaše sebavedomie začne rásť, budete môcť vyskúšať nové veci, ktoré vám pomôžu rásť a uzdraviť sa.

Cvičenie: Viem, viem! Vsadím sa, že už vás to nebaví počúvať. Ale verte mi. Cvičenie 4-krát týždenne prinesie zmenu. Vedeli ste, že cvičenie uvoľňuje endorfíny v mozgu? Tieto šťastné chemické látky regulujú vašu náladu a zlepšujú vašu koncentráciu a pozornosť. Trik spočíva v tom, aby ste robili niečo, čo vás baví. Môže to byť zumba, kardio, bicyklovanie, beh, tanec a dvíhanie činiek atď.

Hygiena spánku: Depresia ovplyvňuje náš spánkový režim. Máme tendenciu zostať hore celú noc alebo nadmerne spať počas dňa. Spánok 7 až 8 hodín je najdôležitejší. Vedeli ste, že nedostatok spánku zhoršuje vašu depresiu a zvyšuje pravdepodobnosť spáchania samovraždy? Nedostatok spánku priamo ovplyvní vašu náladu a každodenné fungovanie.

Cvičte sa vo vďačnosti: Depresia nás zaslepuje. Je to, akoby sme chodili s páskou cez oči. Zameriavanie sa na negatívne veci. Venovať minútu alebo dve na konci dňa vďačnosti prináša obrovský rozdiel. Môžu to byť drobnosti, ako napríklad, že máte teplé jedlo alebo posteľ, v ktorej môžete spať. Vytvorte si denník vďačnosti. Keď sa veci zhoršia, vždy si môžete prečítať, čo ste napísali, aby ste si pripomenuli dobré veci.

Majte na pamäti, že tieto tipy nenahrádzajú odbornú pomoc. Ak sa vaša depresia zhorší alebo zostane rovnaká. Potom požiadajte o pomoc. Porozprávajte sa s niekým, komu na vás záleží, môže to byť ktokoľvek. Učiteľ, priateľ, rodič, tréner alebo ktorýkoľvek člen rodiny. Nemusíte trpieť sami. Samovražda nie je žart a nemala by sa brať na ľahkú váhu. Skúste realizovať vyššie uvedený zoznam. Ľahšie sa to povie, ako urobí. Je v poriadku, ak sa spočiatku budete musieť zaviazať. Ja som použil uvedené tipy spolu s terapiou a liekmi. Nesmierne mi to pomohlo. Aké ďalšie tipy alebo triky ste použili vy? Neváhajte a komentujte svoje myšlienky nižšie.

Súvisiace: Drahý, samovrah / Depresia mi takmer vzala život

Kvíz na záver

Ako sa volá organizácia, ktorá odhaduje, že za posledných 45 rokov sa počet samovrážd zvýšil na 60 %?

  • Kto
  • Americká psychologická asociácia
  • Cdc
  • Nová štúdia
  • Inštitút medicíny
  • Kontrola chorôb
  • Národný onkologický inštitút

Depresia ovplyvňuje náš spánkový režim. Aký je najlepší spôsob, ako zabrániť narušeniu spánku?

  • Spánkové návyky
  • Kvalitný spánok
  • Relaxačné techniky
  • Meditácia všímavosti

Aké sú príznaky a dôsledky duševných porúch?

  • Duševné choroby
  • Trpiaci
  • Anorexia nervosa

Čo je najčastejšou príčinou depresie?

  • Záväzok
  • Samopoškodzovanie
  • Náhodné úmrtie
  • Hrozný zločin
  • Samovražedné

Čo mám robiť, aby som pokračoval?

  • Spôsoby
  • Zdá sa, že
  • Veci
  • Je to…
  • Ako

Koľko dní sa mi tá myšlienka stále vynára v mysli?

  • Týždne
  • Mesiace
  • Noci
  • Niekoľko hodín
  • Jeden deň

Čo je najnáročnejšia časť môjho života?

  • Životy