Rozhovor s Kim Schneidermanovou, LCSW, o pojme „ja

Chcela by som vedieť o vašej kariére a o tom, ako ste sa dostali k psychológii?

Dá sa povedať, že môj záujem o psychológiu sa začal na vysokej škole ako študent angličtiny.
v angličtine. Priťahovala ma psychológia postáv v literatúre a to, ako sa
sa vyvíjali v priebehu ich dejov. Až keď som mal krízu identity po
po skončení vysokej školy a presťahovaní sa do San Francisca v mojich 20 rokoch, som sa stal
začala zaujímať moja psychika a osobný vývoj. Medzi spoločenskými, pracovnými a rodinnými
stresom a duchovným prebudením, ktoré vyvolal kontakt s rôznymi životnými štýlmi a
myšlienok som sa začal čoraz viac zaoberať zmyslom života a svojím vlastným jedinečným
vlastnou cestou. Zahltená som potrebovala triediť svoje myšlienky a zvládať emócie, ktoré
som sa cítila ako nežiaduce cudzie formy života, ktoré sa snažia ovládnuť moje telo. Preto som nastúpil na terapiu v
v nádeji, že pochopím tieto bytosti a budem môcť počuť svoj vlastný hlas uprostred
hluku konkurenčných hlasov, ktoré ponúkajú návrhy alebo príklady, ako byť. Terapia bola
určitým zjavením. Keď som začal skúmať svoju psychiku, začal som byť fascinovaný
tajomnými cestami mysle a začal som čítať psychologické knihy. Nakoniec som
som sa vrátila na východ a zapísala sa na magisterské štúdium sociálnej práce. Dnes pokračujem
venujem vlastnej psychoterapii, aby som lepšie pochopila samu seba a mohla priniesť
do svojej praxe s klientmi viac súcitu a porozumenia.

Ktoré oblasti psychológie vás najviac zaujímajú a prečo?

Vo všeobecnosti sa prikláňam k holistickejším, transcendentálnym a existenciálnym
školy psychológie, ktoré si ctia spojenie medzi mysľou, telom a duchom, a
považujú ľudské zápasy za príležitosť prehĺbiť súcit, lásku a
vedomia. Priťahujú ma najmä diela Carla Junga, Josepha Campbella a
Victora Frankla. Konkrétne ma priťahuje Jungova myšlienka kolektívneho nevedomia
ktoré je spoločné pre celé ľudstvo a vyjadruje sa v mýtoch, archetypálnych symboloch a
snoch, ktoré po pochopení a dekódovaní môžu človeku pomôcť vyliečiť hlboké rany a
zažiť väčšie prepojenie s ľudským príbehom. Podobne ma priťahuje aj Frankelova
myšlienka, že ľudská prirodzenosť je motivovaná hľadaním životného cieľa, a Campbellova
koncepcia, že všetci sme na akejsi hrdinskej ceste, ktorá nás po jej uskutočnení premení
na hlbšie, plnšie vyjadrené verzie nás samých. To všetko je dôvod, prečo často prirovnávam
k akejsi psycho-duchovnej pôrodnej asistentke, ktorá pomáha ľuďom prechádzať cez úzky most
náročných životných prechodov a zrodiť ich autentické ja.

V posledných rokoch som sa začala viac zaujímať o psychoterapiu zameranú na telo. Tieto
školy zastávajú názor, že naše emocionálne a mentálne hádanky nemožno analyzovať a riešiť ako
geometrické problémy. Ľudské telo má skôr vnútornú múdrosť, ktorá je mu vlastná.
ktorá sa odhalí, keď sa človek dokáže uvoľniť, byť zvedavý a hlboko počúvať.
Konkrétne ja som nesmierne vyrástol vďaka vlastnému zapojeniu do fokusovania,
Gene Gendlina, že vaše telo dokáže „zhrnúť“ celý spôsob, akým sa cítite
niečo, čo práve prežívate, do jedného, ale komplexného pocitu. Tento pocit
v skutočnosti obsahuje problém aj cestu vpred, ale na to, aby sa odhalil, je potrebné
potrebuje trochu trpezlivosti a prijatia. Práca s klientmi v terapii znamená pomáhať

zostať naladený na hmlistý telesný pocit, kým sa nevyjasní a neodhalí
význam. Moje dobrodružstvo vo fokusovaní ma priviedlo k vnútorným rodinným systémom (IFS), ďalšiemu
model zameraný na telo, ktorý vníma problematické správanie ako únos seba samého
ochranné časti nás samých, ktoré strážia zraniteľnejšie, vyhnané mladšie časti, ktoré
v ktorých sa skrýva všetka naša bolesť. Tieto časti možno preskúmať a liečiť prostredníctvom hlbokého počúvania tela
a otvoreného dialógu a skúmania. Viac informácií o IFS bude nasledovať.

Doporučujeme:  Práca (ekonomika)

Čo je to „ja“, či sa môže stratiť a ako zistíme, či sme verní svojmu „ja“?
sme si verní?

Už od staroveku sa filozofi zaoberali definíciou seba samého. Aristoteles
opisuje seba ako základnú podstatu živej bytosti, ktorá je definovaná tým, ako funguje
vo svete. Východné tradície prirovnávajú ja k egoistickému stavu, ktorý musí byť
prekonať, aby sme mohli zažiť jednotu s prírodou a božským vedomím. Freud chápal
ja ako zložené z troch častí – id, primitívnej, neorganizovanej časti mozgu
ktorá obsahuje základné, inštinktívne pudy, superego, sebakritické vedomie, ktoré
internalizuje kultúrne normy, a ego, ktoré formuje našu identitu, pretože sprostredkúva
medzi týmito dvoma stavmi.

Jedna z mojich najobľúbenejších koncepcií však pochádza z knihy Interná rodina
systémov, terapeutickej metódy, ktorú vytvoril Richard Schwartz. V tomto prípade je „ja
ako dirigent orchestra čiastkových osobností alebo „častí“ – pre
napríklad snažiaca sa časť, znepokojujúca časť, vyhnaná detská časť, v ktorej sa skrýva všetka naša bolesť.

Jednou z príčin tohto prevratu je nedostatočné zrkadlenie zo strany rodičov v detstve,
Výsledkom je znížený pocit vlastného ja. Ako sa všeobecne pozoruje, deti sú virtuálne huby
na spätnú väzbu o tom, kto sú a v čom sú dobré. Najmä v ranom veku
deti hľadajú u rodičov a opatrovateľov odraz svojich
talenty, pocity, myšlienky a jedinečnosť. Očný kontakt, prítomnosť, záujem a zvedavosť
vzbudzujú v dieťati zvedavosť o seba samého a pocit vlastnej hodnoty. Rodičia, ktorí
reagujú na svoje deti vlastnosťami, ktoré sú vedené nimi samými, ako je zvedavosť a súcit
vyjadrujú prijatie, uznanie a hodnotu, čím pomáhajú rastúcemu dieťaťu

rozvíjať potrebné svaly sebadôvery, ktoré podporujú sebadôveru a sebaúctu.
Keď sú rodičia roztržití alebo nezaujatí, deti nemajú dostatok pozitívnych
spätnej väzby, že sú v poriadku, že sú milované a že môžu dôverovať samy sebe. Naopak, keď rodičia
sú príliš starostliví a vedení napríklad časťami, ktoré sa zaoberajú vzhľadom alebo
postavením, ich nadmerná starostlivosť o to, ako sa ich deti definujú vo svete, je pre deti
poskytuje dieťaťu málo príležitostí na sebareflexiu a na to, aby malo vlastné pozitívne
myšlienky a pocity. V dôsledku toho dieťa vyhostí tie časti, ktoré sa považujú za
nežiaduce okolitým svetom, a vyvinie si ochranné časti, ktoré mu pomáhajú získať
lásku a pozornosť, ktorú vyhľadávajú.
Nebezpečenstvo, samozrejme, spočíva v tom, že v oboch prípadoch sa tieto ochranné časti odpojia
od seba samého, čím ohrozujú sebaúctu a pozitívnu energiu. Z toho vyplýva,
dieťa, ktoré by bolo prirodzene inšpirované stať sa umelcom, narodí sa do rodiny, ktorá
odmieta tvorivosť v prospech vedy, matematiky a obchodného dôvtipu, vyháňa svoju nevítanú
tvorivé ja a na lekárskej fakulte sa cíti stratené a nenaplnené.
Vieme, že sme verní sami sebe, keď konáme, rozhodujeme sa alebo
hovoríme z miesta zvedavosti, pokoja, tvorivosti, odvahy alebo súcitu namiesto toho, aby sme sa
strachu, hnevu, pýchy, hanby, viny a iných ochranných emocionálnych častí.

V dnešnej dobe sociálnych médií je naozaj ťažké mať pocit vlastného ja, ako sa dostať do rovnováhy a ignorovať to všetko?

Počas úvodnej prípravy v mojom prvom zamestnaní v sociálnej oblasti som sa zúčastnila skupinového cvičenia
ktoré sa stalo vodiacou metaforou o tom, ako zostať spojená sama so sebou uprostred všetkého hlučného
rozptýlenia. Zaviazali mi oči a dali mi pokyn, aby som prešla z jedného konca veľkej miestnosti na druhý.
na druhý bez toho, aby som stúpil na servítky („nášľapné míny“), ktoré boli roztrúsené po
na podlahe. Na to, aby som sa dostal na cestu, som sa musel zamerať na hlas jediného kolegu, ktorý
stál na opačnej strane veľkej miestnosti a kričal pokyny, ako sa
ako prekonať prekážkovú dráhu z obrúskov. Zvyšok mojich kolegov by medzitým
kričali z plných pľúc a posielali rôzne zmiešané správy o tom, kde sa majú
šliapať, a to aj na nášľapné míny. Ako si spomínam, bolo to zábavné, ale náročné cvičenie a ja
sotva som sa dostal na druhú stranu.
Niekedy sa tak môže zdať aj život – akoby sme sa túlali po
tmou, neistí, ktorým smerom sa vydať, vedení len svojou intuíciou, ktorá k nám hovorí
tichým, pokojným hlasom, zatiaľ čo okolo nás hromžia rozptyľujúce faktory. Našťastie existuje mnoho
spôsobov, ako sa naladiť na seba, vrátane kontemplatívnych praktík, ako je meditácia, tvorivosť,
spojenie s prírodou, intímne vzťahy a zapojenie sa do praktík sebapoznávania, ako napr.
psychoterapia. Nie je prekvapujúce, že s nárastom počtu digitálnych rozptýlení sa
sa zvýšila hustota štúdií jogy a meditácie na jedného obyvateľa. Je to, akoby spoločnosť
intuitívne ponúkla protilátku na svoju vlastnú chorobu nadmernej stimulácie.

Doporučujeme:  7 znakov človeka, ktorý môže mať zlé srdce

Spomínate kreativitu ako výstup, ktorý je vaším autentickým ja, ako zostať
pozitívne a sústrediť sa na to, keď na nás všetci okolo vyvíjajú tlak?

Na jednoduchej úrovni nám zapojenie sa do tvorivých činností pomáha obnoviť spojenie s trvalejším,
božskými vlastnosťami seba samého. Koniec koncov, ja je prirodzene tvorivé. Báseň, ktorú napíšeme,
obraz, ktorý namaľujeme, hudba, ktorú hráme, fotografia, ktorú urobíme, tanec, ktorý
vyjadrujeme, sa stáva zrkadlom nášho vnútorného sveta, v ktorom sa odráža kvalita ja, tvorivosť
ktorá by sa inak mohla utopiť v kakofónii hlučných vyhnaných a ochranných častí.
To tiež vysvetľuje, prečo môže byť sebavyjadrenie také úzkostné – časť nás
môže hľadať zakopaný poklad ponorený v našich psychických hlbinách, zatiaľ čo iná časť nás
sa môže báť, že vynorí príšery.

Preto tvorivosť vyžaduje aj ďalší aspekt nášho ja – odvahu. Ako uvádza .
psychologička a guru kreativity Rolly Mayová v tomto svojom diele „Odvaha k
tvoriť“, tvorivý čin je výsledkom (syntézou) rôznych dialektizmov (konfliktov,
rozpory a napätia).“ Inými slovami, tvorivosť sa stáva prostriedkom umožňujúcim
nášmu vnútornému dirigentovi, sebe samému, viesť dialóg s napätiami, riešiť ich a odrážať ich
medzi našimi rôznymi časťami.

Tvorivý prejav sa tak stáva korekčnou šošovkou, ktorá nám umožňuje zachytiť záblesky
toho, čo je bežne mimo dohľadu, vrátane našej vlastnej božskej prirodzenosti. Akonáhle uvidíme našu
výtvor – obraz, film, báseň, baladu – nemôžeme si pomôcť, ale vieme, a
a možno aj o niečo lepšie oceniť dirigenta a náš vnútorný orchester.
Pri pohľade do tohto zrkadla možno vidíme, že sme súčtom svojich častí, ale aj tak
oveľa viac.

Ako prestanete dovoliť, aby negatívne vnímanie vás samých ovplyvňovalo to, ako sa cítite?

Priemysel svojpomoci vybudoval okolo tejto témy impérium. Vnútorná rodina
Systems model považuje vnútorných kritikov za časti vás samých, ktoré sa vás snažia chrániť,
ale robia to nesprávnym spôsobom. Vnútorný kritik sa napríklad môže snažiť zabezpečiť, aby
sa udržíte pred vonkajšou kritikou a vyhnete sa odmietnutiu a opusteniu. To môže byť
výsledkom skúseností z raného detstva, keď ste sa naučili, že ak chcete byť milovaní, musíte
mať perfektné známky alebo vždy vyzerať krásne. Keď pochopíte, že vnútorný kritik je
sa vás snaží chrániť, môžete s ním viesť dialóg a ukázať mu všetky spôsoby, ktorými ste milovaní a milujete ho.
len preto, že ste sami sebou.

Doporučujeme:  5 psychologických tipov pre tvorivé písanie, ktoré vám pomôžu zlepšiť váš príbeh

Ďalšou technikou je vnímať svoj život ako prebiehajúcu prácu a vidieť sa ako
ako neustále sa vyvíjajúcu postavu v dobrodružstve osobného rastu. Ako píšem vo svojej knihe „Krok
Vystúpiť zo svojho príbehu: (Nový svet): „Cvičenia na písanie, ktoré vám pomôžu preformulovať a zmeniť váš život“.
Library, 2015), každý život je rozvíjajúci sa príbeh, dynamický, jedinečný, cieľavedomý a
potenciálne hrdinský príbeh, ktorý je otvorený interpretácii, najmä tej vašej. Ako sa
„čítame“, alebo skôr interpretujeme, náš príbeh, ovplyvňuje to, ako sa cítime sami, čo môže
ovplyvniť to, ako sa bude vyvíjať náš život. Či už sa považujete za hrdinskú postavu
prekonávajúcu prekážky, alebo tragickú obeť osudu, často závisí od toho, nakoľko ste

oceniť vývoj vlastného charakteru. Napríklad vnímanie neúspešného vzťahu ako
lekciu intimity, odolnosti a pokory sa budeme cítiť oveľa lepšie a
emocionálne pripravení na náš ďalší vzťah, než keď budeme tento príbeh formovať ako dôkaz
osobnej bezcennosti. Inými slovami, namiesto toho, aby ste sa sústredili na to, čo je s vami zlé,
hľadajte príležitosti, ako sa zo situácií poučiť a rásť.

Čo ovplyvňuje to, kým sa staneme? Budeme vždy kúskami iných ľudí? Alebo môžeme byť niekedy skutočne sami sebou?

Odpoveď je jednoduchá: všetko a všetci. Koniec koncov, nežijeme vo vákuu. Ako sa uvádza na stránke .
majú naši opatrovatelia najväčší vplyv na to, ako vnímame
seba samých a svet okolo nás. Ale preberáme aj správy o prijateľných
a neprijateľnom správaní od našich rodičov, súrodencov, rovesníkov, učiteľov a kultúry.
kultúry ako celku. V konečnom dôsledku sme teda jedno ja s viacerými časťami, ktorých cieľom je integrácia a
individualizácia. Carl Jung definoval individuáciu ako celoživotný proces, v ktorom sa ja,
prostredníctvom dobrodružstiev v živote neustále objasňuje a vyjadruje. Inými slovami,
dostávame surové ingrediencie z nášho okolia, ale sami si ich vytvárame a zdokonaľujeme
recept seba samého počas celého života, často ochutnávaním rôznych skúseností.

Rozhovor viedol: Danya Halsalem

S Dr. Kim Schneidermanovou, LCSW, sa môžete spojiť tu: Stepoutofyourstory.com

Kvíz na záver

Čo je vnútorným vodičom nášho mozgu?

  • Vedomé
  • Odpor

Kto je príliš panovačný a vedie napríklad časti, ktoré sa zaoberajú vzhľadom alebo postavením?

  • Mladší súrodenci
  • Deti
  • Rodina
  • Ostatní členovia rodiny
  • Macocha

Aké sú spôsoby, ako sa naladiť na seba?

  • Veci

Čo je pre dieťa najdôležitejšie, aby mohlo sebareflektovať a mať vlastné pozitívne myšlienky a pocity?

  • Rodič
  • Vlastné dieťa
  • Matka
  • Súrodenci

Čo je to rozvíjajúci sa príbeh?

  • Životy

Čo je hlavným stresorom v živote?

  • Spravujte stránku
  • Do