Potraviny na zlepšenie nálady (čo jem, keď ma prepadne depresia)

Keď ma zasiahne depresia, môj svet sa zrúti. Cítim sa otupený, bez energie. Všetko ma ťahá za kratší koniec, nestretávam sa s ľuďmi a ani sa nerozprávam s rodinou. Keď idem na univerzitu, je to peklo, ľudia sa so mnou rozprávajú, keď jediné, čo chcem, je ísť domov a zhltnúť obrovskú misu zmrzliny a jesť nezdravé jedlo z fast foodu. Bojujem s dystýmiou, čo je trvalý typ depresie. Počas mojej cesty za uzdravením som sa naučila, aké druhy jedla by mali jesť ľudia s depresiou. Ak ste ako ja emocionálny jedák, môže byť ťažšie jesť správne potraviny. Preto som vytvorila zoznam toho, čo jem, keď ma depresia zasiahne.

Upozornenie: Tieto potraviny vás depresie nezbavia, ale pomôžu vám zmierniť jej príznaky.

Všetky tieto potraviny som zaradila do svojho jedálnička a veľmi mi to pomohlo zlepšiť náladu. Až keď som sa začal lepšie stravovať, uvedomil som si, aké škody mi spôsobuje nezdravé jedlo. Dôvodom, prečo sú tieto potraviny skvelé na zvládanie príznakov, je to, čo obsahujú. Napríklad bobuľovité ovocie, citrusy, špenát, brokolica a paradajky obsahujú antioxidanty. Antioxidanty pomáhajú predchádzať poškodeniu buniek v mozgu. Potraviny bohaté na bielkoviny majú aminokyseliny, ktoré pomáhajú pri tvorbe serotonínu. Ryby, orechy a listová zelenina majú omega-3. To znižuje depresiu.

Niekedy sa cítim preťažená tým, čo mám jesť alebo piť, preto si beriem vrecúška na zips a do smoothies si oddeľujem rôzne druhy ovocia alebo zeleniny. Počas týždňa varím na tri dni a každý deň oddelím do inej nádoby. Takto sa môžem cítiť organizovane, navyše je to jednoduchšie, keď ste naozaj v depresii. Teraz, keď som hovorila o potravinách, ktoré by ste mali jesť, tu je malý zoznam vecí, ktoré by ste nemali:

Doporučujeme:  10 návykov, vďaka ktorým vás ľudia využívajú

Dôvodom, prečo by ste sa mali vyhýbať týmto potravinám, je, že zhoršujú vaše príznaky. Napríklad alkohol a kofeín zvyšujú depresiu tým, že znižujú hladinu serotonínu. Spracované a rýchle jedlá ovplyvňujú hladinu cukru v krvi a spôsobujú, že sa cítite unavení. Cukor je pre vás jed, pretože nielenže spôsobuje depresiu, ale vyvoláva podráždenosť, nespavosť, zlú koncentráciu a stratu pamäti. To, že sú tieto potraviny pre vás škodlivé, neznamená, že ich už nikdy nemôžete jesť. Príležitostný koláč alebo syrový hamburger vaše príznaky nezhorší. Ja osobne mám raz za mesiac cheat day, keď si idem kúpiť koláčik alebo čokoľvek nezdravé, na čo mám chuť. Ide o to, aby ste sa čo najviac vyhýbali zlému jedlu, aby sa vaša depresia zlepšila.

Dúfam, že vám tento článok pomôže vybrať si lepšie potraviny pri depresii. Nebudete si všímať, ako vás ovplyvňujú vaše stravovacie návyky, kým si nebudete lepšie vyberať potraviny. Depresia nie je jednoduchá, ale jedlo vám môže zlepšiť náladu. Je pravda, čo sa hovorí: „Ste to, čo jete“. Šťastné jedenie 😀

Kvíz na záver

Čo ovplyvňujú spracované potraviny?

  • Glukóza v krvi
  • Hladiny cukru
  • Inzulín
  • Hypoglykémia

Ktorá zelenina je najbohatšia na antioxidanty?

  • Špenát
  • Karfiol
  • Brocolli
  • Kale
  • Zelená fazuľa
  • Mrkva
  • Ružičkový kel
  • Cuketa
  • Kapusta
  • Papriky

Čo tieto potraviny pomáhajú zmierniť?

  • Fibro
  • Migrény
  • Základný stav
  • Chronická únava
  • Nežiaduce účinky

Čo jete, aby ste zmiernili svoje príznaky?

  • Úzkosť
  • Myšlienky na samovraždu
  • Panická porucha

Aký je vplyv kofeínu na hladinu serotonínu?

  • Príklad
  • Podobne
  • Napr.
  • I.e
  • Podobne

Čo je dystýmia?

  • Dieťa
  • Osobitný druh
  • Čo

Ako dlho varím týždenne?

  • Týždne
  • Mesiace
  • Noci
  • Niekoľko hodín
  • Jeden deň