Kategórie
Psychológia

Máte depresiu a stres? – Potraviny na zlepšenie nálady

Keď ma zasiahne depresia, môj svet sa zrúti. Cítim sa otupený, bez energie. Všetko je mi na nič a nerád sa stretávam s ľuďmi, dokonca sa nerád rozprávam ani s rodinou. Keď idem na univerzitu, je to peklo, ľudia sa so mnou rozprávajú, keď jediné, čo chcem, je ísť domov a zhltnúť obrovskú misu zmrzliny a jesť nezdravé jedlo z fast foodu. Bojujem s dystýmiou, čo je trvalý typ depresie. Počas mojej cesty k uzdraveniu som sa vďaka množstvu čítania dozvedela, aké druhy potravín by mali ľudia s depresiou jesť. Ak ste ako ja emocionálny jedák, môže byť ešte ťažšie jesť správne potraviny. Preto som vytvorila zoznam potravín, ktoré môžete zaradiť do svojho života, aby ste sa cítili lepšie.

Upozornenie: Tieto potraviny vás depresie nezbavia, ale pomôžu vám zmierniť jej príznaky. Chcete vedieť, aké sú pocity pri depresii? Pozrite si môj krátky príbeh o depresii: Depresia: F*ck Depression – A True Story: F*ck Depression – A True Story

Všetky tieto potraviny som zaradila do svojho jedálnička a veľmi mi to pomohlo zlepšiť náladu. Až keď som sa začal lepšie stravovať, uvedomil som si, aké škody mi spôsobuje nezdravé jedlo. Dôvodom, prečo sú tieto potraviny skvelé na zvládanie príznakov, je to, čo obsahujú. Napríklad bobuľovité ovocie, citrusy, špenát, brokolica a paradajky obsahujú antioxidanty. Antioxidanty pomáhajú predchádzať poškodeniu buniek v mozgu. Potraviny bohaté na bielkoviny majú aminokyseliny, ktoré pomáhajú pri tvorbe serotonínu. Ryby, orechy a listová zelenina majú omega-3. To pomáha znižovať depresiu.

VYHÝBAJTE SA TÝMTO POTRAVINÁM A NÁPOJOM:

Dôvodom, prečo by ste sa mali vyhýbať týmto potravinám, je, že zhoršujú príznaky depresie. Napríklad alkohol sa spája so zvýšenou depresiou tým, že znižuje hladinu serotonínu. Kofeín tiež znižuje hladinu serotonínu a ovplyvňuje váš spánkový režim. Nielen to, ale aj spracované a rýchle jedlá narušujú hladinu cukru v krvi a spôsobujú, že sa cítite ešte viac unavení. Cukor je pre vás jed, pretože nielenže spôsobuje depresiu, ale vyvoláva podráždenosť, nespavosť, zlú koncentráciu a stratu pamäti.

Skúste tieto potraviny zaradiť do svojho každodenného jedálnička, existuje veľa chutných receptov, ktoré sa dajú z tohto zoznamu vytvoriť. Ak neradi jete zeleninu, vyskúšajte zeleninové smoothie zmiešané s ovocím. To, že spracované a rýchle potraviny sú zlé, neznamená, že sa im musíte navždy vyhýbať. Všetko je to s mierou. Šťastné a veselé stravovanie!

Kvíz na záver

S čím si spracované potraviny zahrávajú?

  • Glukóza v krvi
  • Hladiny cukru
  • Inzulín
  • Hypoglykémia

Ktorá zelenina je najbohatšia na antioxidanty?

  • Špenát
  • Karfiol
  • Brocolli
  • Kale
  • Zelená fazuľa
  • Mrkva
  • Ružičkový kel
  • Cuketa
  • Kapusta
  • Papriky

Čo tieto potraviny pomáhajú zmierniť?

  • Fibro
  • Migrény
  • Základný stav
  • Chronická únava
  • Nežiaduce účinky

Čo radi jete, ak neradi jete?

  • Zelenina
  • Mäso
  • Sladké zemiaky

Aký je najčastejší typ depresie?

  • Úzkosť
  • Myšlienky na samovraždu
  • Panická porucha

Aký je vplyv alkoholu na hladinu serotonínu?

  • Príklad
  • Podobne
  • Napr.
  • I.e
  • Podobne

Čo je dystýmia?

  • Dieťa
  • Osobitný druh
  • Čo