Do pekla s negatívnym myslením: 11 jednoduchých tipov pre lepšie myslenie

Myslíte vždy na svoje nedokonalosti? Neustále myslíte na to, že sa niečo pokazí? Že vás nikto nemá rád? Strácate rozum kvôli kritike? Trávite hodiny tým, že si hovoríte, akí ste bezcenní, a porovnávate svoj život s ostatnými? Premeškávate príležitosti kvôli svojim pesimistickým myšlienkam? Krúti sa váš život kvôli tomu po špirále? Aj ja som si tým prešiel. Asi od svojich deviatich rokov som myslel len na zlé veci a nakoniec sa to stalo mojím zvykom. Každé ráno pred školou som dostávala vražedné kŕče, hnačku a niekedy som dokonca zvracala, kým po mňa prišiel školský autobus. Moje telo reagovalo na moje nekonečné negatívne myslenie a nakoniec sa u mňa vyvinul syndróm dráždivého čreva (IBS). Preto som tu, aby som vám prezradila svoje tipy a triky, ktoré som použila na prekonanie tohto svojho zlozvyku.

Predtým by som vám chcel z psychologického hľadiska vysvetliť, ako vás negatívne myslenie ovplyvňuje. Keď neustále myslíte pesimisticky, váš mozog spomaľuje a znižuje aktivitu v mozočku. Keď sa mozoček spomalí, budete mať problémy s riešením problémov (Susan Reynoldsová, 2011). Ďalšou oblasťou, ktorá sa stáva postihnutou, je čelný lalok, pretože rozhoduje o tom, čo je dôležité, podľa toho, čomu venujete najväčšiu pozornosť (Susan Reynolds, 2011). Preto sa vytvorí viac neurónov na podporu vašej negativity. Talamus tiež vníma vaše negatívne myslenie. Problémom je, že talamus nedokáže rozlíšiť negatívne myšlienky od nebezpečenstva, čo zvyšuje váš krvný tlak a ovplyvňuje vašu náladu (Power of Positivity, 2015). Keď stres vzniká z nadmerného myslenia, môže zvýšiť vaše šance na vznik duševných ochorení, ako sú depresia, úzkosť a poruchy osobnosti. Nielen to, ale môže ovplyvniť aj naše zdravie, ako napr:

Doporučujeme:  Vzťah medzi inteligenciou a sociálnym nedostatkom

Ale nebojte sa, mozog má našťastie schopnosť prestavať sa prostredníctvom tréningu. Dá sa to dosiahnuť nahradením negatívnych myšlienok pozitívnymi. To sa však ľahšie povie, ako urobí. Ovládnutie pesimistického myslenia si bude vyžadovať cvik a veľa trpezlivosti. Tu sú moje tipy a triky, ktoré som použil:

Dúfam, že vám tieto tipy pomôžu rovnako ako mne. Majte na pamäti, že vaše myslenie sa rýchlo nezmení. Bude si to vyžadovať čas a disciplínu. Ak máte pocit, že sa vaše duševné zdravie kvôli negatívnym myšlienkam zhoršuje, možno vám pomôže aj poradca alebo terapeut. Šťastné myslenie ?

Animované video o negatívnom myslení:

Kvíz na záver

Ktorá časť mozgu nedokáže rozlíšiť negatívne myšlienky od nebezpečenstva?

  • Cortex
  • Stredný mozog
  • Bazálne gangliá
  • Limbický systém
  • Čelné laloky
  • Ostatné oblasti mozgu
  • Nervové bunky
  • Hipokampus

Aké najlepšie tipy a triky som použil na prekonanie zlozvykov?

  • Techniky
  • Malé tipy

Ktorá časť tela sa dokáže sama prepnúť prostredníctvom tréningu?

  • Nervový systém
  • Čelný lalok
  • Senzorický vstup
  • Nervové dráhy
  • Synapsy
  • Mozoček

Keď sa mozoček spomalí, budete mať problémy s riešením čoho?

  • Problémy

Pred čím dostanem hnačku a vražedné kŕče?

  • Univerzita
  • Vysoká škola
  • Uni

Čo je IBS?

  • Ibs
  • Gi issues
  • Zápcha
  • Tráviace problémy
  • Kyslý reflux
  • Anémia
  • Gerd

Aké je najčastejšie duševné ochorenie, ktoré môže byť spôsobené nadmerným myslením?

  • Duševné choroby
  • Úzkostné poruchy
  • Bpd