Ako sa vyrovnávam s depresiou

Keď som mala 13 rokov, diagnostikovali mi panickú poruchu, ktorá mi úplne prevrátila život naruby. Na jednej strane to bolo skvelé. Konečne som vedela, čo sa so mnou deje, a mohla som potom ísť ďalej a naučiť sa, ako sa s tým vyrovnať. Na druhej strane sa to stalo skutočnejším a ovplyvnilo ma to tak, ako som si nemyslel, že to bude možné. Keď mi to diagnostikovali, cítila som sa zahanbene. Bola som nahnevaná, že som „dovolila“, aby mi bolo tak zle. Začala som sebou opovrhovať. Zakaždým, keď som mala záchvat paniky, som si celé hodiny nadávala. Hovorila som si, že nie som dosť dobrá. Že som všetkých sklamala a že si nezaslúžim život, aký žijem.

Všetko sa to stupňovalo a stupňovalo. Záchvaty paniky sa stupňovali. Tak som sa začala viac nenávidieť. Približne v tom čase som strácal priateľov. A bolo pre mňa čoraz ťažšie udržať si s niekým vzťah, keď som sa cítil taký bezcenný. Nevychádzala som z domu. V podstate som sa na 8 mesiacov emocionálne a fyzicky uzavrela pod zámienkou, že sa učím na GCSE (skúšky na konci strednej školy v Spojenom kráľovstve).

Nič ma netešilo a nemal som energiu čokoľvek robiť. Často som sa zamykala v šatníku a celé hodiny som tam sedela a pozerala do steny. Trvalo to celé týždne. Zhoršilo sa to, keď som skončila skúšky, pretože som nemala výhovorku, prečo som taká uzavretá. V dôsledku toho som sa vrhala na svoju rodinu, aby ma nechali na pokoji. A stále som si neuvedomoval, že mám depresiu. Myslela som si len, že nezvládam dobre stres zo skúšok alebo odchod zo strednej školy. Až keď som sa na dovolenke pokúsila o samovraždu, napadlo mi, že možno musím prehodnotiť svoje pocity a začať vyhľadávať pomoc.

Doporučujeme:  Ak ma pošteklíš, udriem ťa

Môj pokus o samovraždu samozrejme nebol úspešný, čo vo mne vyvolalo ešte väčšiu zlosť na seba samého. Mal som pocit, že som vo všetkom zbytočný, dokonca aj v pokuse ukončiť vlastný život. Tento stav mysle pretrvával, až kým som nezačal chodiť do šiesteho ročníka a musel som sa snažiť predstierať, že som v poriadku, čo si vybralo svoju daň. Prvýkrát za posledných 8 mesiacov som sa zrútila a plakala. Bola to pre mňa obrovská úľava: konečne som dokázal vyjadriť emócie a priznať si, že niečo nie je v poriadku. Vtedy som išla prvýkrát na terapiu a povedali mi, že mám depresiu.

Našťastie som sa nikdy nedostal do takej zlej situácie ako vtedy. Ale občas, keď dostanem silný záchvat paniky alebo sa mi niečo nedarí, negatívne myšlienky sa vrátia. A ja uviaznem v depresívnej rutine. Pre mňa to zahŕňa pocit bezcennosti alebo pocit, že nie som dosť dobrá. Často budem celé hodiny sedieť v tichu a pozerať do prázdna, ani si neuvedomím, koľko času uplynulo. Ťažko sa mi je a mám veľmi málo energie na spoločenské kontakty. Keďže som nemohla spať, raz som strávila celú noc len pozeraním do stropu. To, že som nespala, som si uvedomila, až keď mi ráno zazvonil budík.

Napĺňa ma to nenávisťou, keď sa tak cítim. Snažím sa z toho čo najskôr dostať.

Moja depresia sa spúšťa sama, keď sa cítim zle. Aby som si udržala dobrú náladu a zostala pozitívna, robím každé ráno niečo, čo sa nazýva „práca so zrkadlom“. „Práca so zrkadlom“ spočíva v tom, že sa postavíte pred zrkadlo, pozriete sa sami sebe do očí a opakujete si pozitívne afirmácie. Toto bola jedna z prvých fáz mojej terapie. Môj terapeut mi vysvetlil, že si potrebujem vybudovať silný základ lásky k sebe samému, ktorý mi pomôže pri napredovaní s vecami, ako je expozičná terapia.

Doporučujeme:  Sú introverti vysoko intelektuálni?

Snažím sa tiež zapisovať si svoje pocity. Mám denník, do ktorého si zapisujem, čo spúšťa moje záchvaty paniky a ako som sa pri nich cítila. Pomáha mi to dostať myšlienky z hlavy a udržať si pokoj. Naozaj mi to pomohlo pri úzkosti, takže som to začala robiť, keď som sa cítila deprimovaná. Ak som sa cítila na dne alebo ak som mala samovražedné sklony, vymenovala som si všetky veci, ktoré sa mi na sebe páčia. Všetky veci, ktoré by mi chýbali, keby som nežil. Veci, pri ktorých by mi bolo ľúto, že nie som nablízku. Potom by som si zopakoval niekoľko pozitívnych afirmácií.

Nie vždy to funguje. Niekedy moja myseľ naozaj chce štyri hodiny len pozerať do steny. A ak sa to stane, tak sa to stane. Dôležité je, aby som si zapamätala, že sa nemám biť za svoje zlé dni. Stane sa to, keď „dovolím“ úzkosti alebo depresii, aby na chvíľu ovládli moju myseľ. Ale pokiaľ dokážem vziať opraty do rúk a v určitom momente sa vrátiť do rovnováhy, potom som šťastná. Budú aj neúspechy. To je veľká súčasť procesu zotavovania. Ale ide o to, ako sa s neúspechmi vyrovnáte. Myslite na seba ako na kopec. Ak spadnete dolu, musíte sa vrátiť späť nahor. A ak vyjdete hore, musíte sa vrátiť dole.

Dajte mi vedieť, ako sa dostanete z depresie. Zanechajte komentár nižšie!

Foto: Nik Shuliahin on Unsplash

Foto: Melanie Wasser on Unsplash

Foto: Cristian Newman on Unsplash

Foto: Lesly B. Juarez on Unsplash

Kvíz na záver

Ako sa volala porucha, ktorá mi úplne prevrátila život naruby?

  • Gad
  • Úzkostná porucha
  • Silná úzkosť
  • Chronická depresia
  • Agorafóbia
  • Bipolárna
Doporučujeme:  10 najväčších výčitiek života podľa tých, ktorí sú v pokročilom veku

Čo sú GCSE?

  • Domáce práce
  • Záverečná skúška
  • Zadania
  • Ap test

Čo je Nik Shuliahin na Unsplash?

  • Obrázok
  • Pôvodná snímka

Aká bola prvá fáza mojej terapie?

  • Poradenstvo
  • Terapeut
  • Profesionálna pomoc
  • Odborník na duševné zdravie

Čo sa spúšťa, keď sa cítim nízko?

  • Úzkosť
  • Myšlienky na samovraždu
  • Panická porucha

Zamkla som sa v šatníku a ako dlho som tam sedela a pozerala do steny?

  • Hodina

V akom stave som bol pred nástupom do šiesteho ročníka?

  • Boggles
  • Pravý rám
  • Vybrané
  • Medveď
  • Udržujte

Čo úplne prevrátilo môj život naruby v dôsledku panickej poruchy?

  • Životy