Ako sa vyrovnať s recidívou

Z vlastnej skúsenosti viem, že nie je ľahké vyrovnať sa s recidívou. Ako človek, ktorý sa roky zaoberá sebapoškodzovaním, je pre mňa recidíva čosi známe. Hneď vám môžem povedať, že nikdy nie je ľahké sa od neho odraziť. Ale je to možné. Dá sa to zvládnuť.

Ak by ste recidívu definovali v užšom zmysle, ide o opakovanie minulého stavu. Ale v očiach niekoho, kto ho už zažil, je to temná jama. Sú to komplikované nitky, ktoré sa okolo vás prepletajú, až ste takí rozpoltení medzi tým, či v tom pokračovať, pretože si myslíte, že to po toľkých rokoch stále potrebujete, a tým, či prestať, pretože to nebolo to, čo ste plánovali, keď ste povedali, že chcete prestať.

V priebehu rokov som sa naučil, že recidíva môže byť buď súčasťou procesu zotavenia, alebo môže byť vstupenkou späť. Ak sa človek z neúspechu poučil a vyšiel z neho silnejší a odhodlanejší k zotaveniu, potom áno. Ak však človek dovolí, aby recidíva pohltila celý proces zotavenia, potom je to veľké nie.

Znamená však recidíva, že začínate od nuly? Nie. Je to len komplikácia vášho uzdravenia. Hrboľ na ceste. Nezastaví vás, len spomalí. Musíte sa len vrátiť na cestu a pokračovať v ceste, na ktorej ste boli, s elánom a sebadôverou. Tu je niekoľko tipov, ktoré sa snažím mať na pamäti.

1.Vždy je rozumné vrátiť sa k spúšťaču. Nie je to ľahké, ale pomôže vám to pochopiť, prečo ste to urobili a ako tomu môžete zabrániť. Bolo to niečo, čo vás rozrušilo? Bolo to spojené s nejakou emóciou? Alebo to bola situácia, v ktorej ste sa nachádzali? Pokúste sa zamyslieť a zhodnotiť, čo bolo tým, čo vás poslalo za hranu.

Doporučujeme:  10 vecí, ktoré treba robiť pri depresii

Áno, dámy a páni. Nechajte to tak. Nemôžete sa začať spamätávať, ak sa stále držíte toho, čo vás rozrušilo. No teraz je to už súčasťou minulosti. Toto je teraz a vy sa snažíte zlepšiť. Nech to bolo čokoľvek, nepomôže to vášmu pokroku a bude vás to zaťažovať. Nedovoľte, aby vás to opäť zaťažilo.

2. Nájdite si ľudí, ktorí vás podporia, a porozprávajte sa o tom. Všimol som si jednu vec: cítim sa lepšie, keď o svojom relapse hovorím s ľuďmi, ktorým dôverujem. Pomáha mi to ventilovať a vyjadriť svoje obavy, strach a dôvody, prečo som to urobila. Vďaka tomu sa cítim menej osamelý. Podporné systémy sú jedným z kľúčových prvkov prekonania relapsu a sú dôležité na ceste k zotaveniu.

3. Rozptýľte sa. Jedna z vecí, ktoré moja kamarátka robí, keď je v strese, je, že pozerá film Kráľovná prekliatych. Skúste bezmyšlienkovitú činnosť, ktorá vás napadne, aby ste odvrátili pozornosť od bolesti.

4. Odstúpte od svojpomocných kníh. Kognitívno-behaviorálne úpravy môžu byť mimoriadne užitočné pre osoby, ktoré zápasia s miernou až stredne ťažkou depresiou alebo bojujú s prídavkom, ktorý ich neničí. Pri ťažkej depresii alebo ochromujúcej závislosti však môže pozitívne myslenie niekedy situáciu ešte zhoršiť.

Niekedy nám očakávania pozitívneho myslenia môžu priniesť úzkosť, napríklad prečo mi ešte nie je lepšie? Nemeria sa to tým, koľkokrát dokážete myslieť pozitívne alebo ako usilovne dokážete postupovať podľa knihy. V skutočnosti sa to vôbec nemeria. Všetko je to podľa vášho vlastného tempa. Ak má aj tento príspevok na vás rovnaký účinok ako svojpomocné knihy, zatvorte kartu a zamyslite sa. Nastavte si vlastné tempo.

5. Pripomínajte si, že stále existuje nádej. Je veľmi dôležité, aby ste sa neustále motivovali. V týchto situáciách ste sami sebe najlepším priateľom. Nájdite si niečo, čo by vás udržalo pri živote. Nájdite radosť v každej maličkosti, ktorú robíte.

Doporučujeme:  Séria o zotavení z duševných chorôb: Príbeh # 62

6. Zablahoželajte si. Každý deň po recidíve je už míľnikom. Zvládli ste deň bez myšlienky na rezanie? Potľapkajte sa po pleci a doprajte si obľúbený dezert. Dva dni ste jedli zdravo? Čo tak hodiť si trochu času na film, ktorý ste si chceli pozrieť? Buďte na seba hrdí. Vyžaduje si to veľa úsilia a odvahy, aby ste sa opäť postavili na nohy. A práve to robíte.

Percentuálny počet hlasov: 0.000000%

Percentuálny podiel znížených hlasov: 0.000000%

Kvíz na záver

Čo môže byť súčasťou procesu zotavenia alebo to môže byť vstupenka späť?

  • Recidíva
  • Pmo
  • Nofap

V priebehu rokov som sa naučil, že recidíva môže byť buď súčasťou čoho?

  • Proces hojenia
  • Zotavenie
  • Recidíva
  • Terapia
  • Závislosť na Pmo
  • Správne lieky
  • Depresia/úzkosť
  • Zmeny životného štýlu

Aká je cesta zotavenia?

  • Sebaobjavovanie

Ak má na vás tento záznam rovnaký účinok ako svojpomoc, zatvorte kartu a zamyslite sa. Odstúpiť od čoho?

  • Romány
  • Jedna kniha

Čo môže zhoršiť situáciu pri ťažkej depresii?

  • Zvedavý
  • Len
  • Myšlienka
  • To isté

Ako často dokážete myslieť pozitívne alebo ako usilovne sledujete knihu?

  • Viaceré
  • Dvakrát
  • Niekoľko
  • Príležitosti
  • Nespočetné množstvo

Ako dlho trvá prekonať recidívu bez rezania?

  • Týždeň
  • Každú hodinu