6 znakov, že ste neúmyselne toxický, nie škodlivý

Položili ste si niekedy otázku: Som toxický?

Ak áno, potom ste vykročili správnym smerom. Uvedomenie si seba samého je prvou fázou prijatia skutočnosti, že vy aj všetci okolo vás ste nedokonalí.

Niekedy si nevšimnete, že vaše zvyky škodia vám a vašim blízkym. Preto je dobré dozvedieť sa o nich viac a zistiť, ako toto správanie rozvíjať.

Poďme si teda prečítať o šiestich znakoch, že ste neúmyselne toxický, ale nie zlomyseľný.

UPOZORNENIE: Ak sa vás tento článok v niektorom bode týka, nemajte pocit, že ste zlý človek. Každý má svoj vlastný boj a vy robíte veľmi dobre, že sa o tomto type správania vzdelávate. Oceňujeme vaše úsilie pri učení a dúfame, že vám to pomôže!

Máte vo zvyku sľubovať veľa vecí?

Veci ako sľubujem, že nikomu neprezradím tvoje tajomstvo, ale nakoniec ho neskôr vyklopím?

Ak máte tendenciu sľubovať príliš veľa a nedodržať všetko, čo ste sľúbili, možno si nevšimnete, že ste neúmyselne toxickí.

Všeobecne platí, že nadmerné sľuby pramenia z našej túžby byť obľúbený alebo akceptovaný (haileymagee.com, n.d.).

Môže sa stať, že sa pri rozdávaní týchto sľubov chcete cítiť dôveryhodne, ale nakoniec sa dostaví opačný efekt.

Ľudia môžu mať pocit, že ich neberiete dostatočne vážne, čo môže spôsobiť rozpad priateľstva.

Môže to dokonca poškodiť vašu povesť a zabrániť vám vo vytváraní hlbších a zmysluplnejších vzťahov.

Pri snahe zbaviť sa tohto zlozvyku vám pomôže, ak si pred tým, ako niečo sľúbite, dáte načas.

Budete si môcť stáť za tým?

Aké sú dôsledky, ak ich porušíte?

Ak tieto veci identifikujete, budete vedieť, akú váhu má to, čo sa chystáte prisahať.

Snažte sa na rovinu povedať, aké sú vaše limity.

Je lepšie povedať ľuďom, že určitú vec nedokážete urobiť, ako im dávať falošnú nádej.

Pochopia vašu stranu, ak im to jasne poviete.

Je to metóda, ako sa o seba postarať a vedieť, aké hranice by ste mali stanoviť sebe a svojmu okoliu.

Vždy, keď pocítite nutkanie sľúbiť, môžete skúsiť namiesto toho povedať, že sa budete snažiť!

Stáva sa vám, že zo seba vypustíte slová, ktoré môžu v iných ľuďoch vzbudiť ľútosť alebo pocit viny?

Veci ako „Cítim sa tak unavená z toho, že musím robiť všetko v tomto dome. Keby mi niekto pomohol s riadom, bolo by to skvelé.“

Alebo možno: „Už dávno som nemal čas pre seba a dnes večer musím byť stále v službe.“ Len aby ste z ľútosti nalákali niekoho iného, aby vás vystriedal?

Doporučujeme:  Ktoré slovo ste videli ako prvé? Tento fakt môže veľa prezradiť o vašej vnútornej pravde

Toto konanie je formou manipulácie a vyplýva aj z toho, že neviete priamo požiadať o pomoc.

Pravdepodobne nie ste zvyknutí otvoriť sa alebo vyjadriť svoje problémy, takže to robíte okľukou.

A to môže viesť k tomu, že vás ostatní budú považovať za sebeckého alebo priamo manipulatívneho.

Je užitočné vedieť, kedy požiadať o pomoc (priamo). Nemôžete všetko zvládnuť sami, pretože aj vy ste len človek.

Ostatní ľudia to pochopia. A keď ich požiadate o pomoc, vyjadríte tým svoju dôveru.

Preto sa nebojte požiadať o pomoc.

Snažte sa vyhnúť tomu, aby ostatní ľudia hádali, čo chcete. Buďte úctiví, ohľaduplní, ale zároveň dostatočne priami, aby ste vyjadrili svoj názor.

Príklad: „Hej, predtým som vyprala a teraz sa cítim unavená. Nevadilo by, keby si dnes večer umyla riad?“

Nebojte sa prijať pomoc a buďte veľkorysí pri jej poskytovaní.

Všimli ste si, že neustále obviňujete ľudí?

To by sa nestalo, keby nebolo…

Bola to ich chyba, nie moja.

Urobil som to, ale len preto, že mi to povedali!

Obviňovanie je jednoduchým východiskom – namiesto toho, aby sme sa zodpovedali za svoj podiel, robíme zodpovedným niekoho iného (Razzetti, 2018).

Možno máte tendenciu to robiť, pretože chcete dokázať, že máte pravdu – až do takej miery, že sa stávate obeťou.

Ale niekedy to, že máte pravdu, situáciu nevyrieši.

V čom bol problém?

Čo môžete urobiť, aby ste to napravili?

Pri rozvíjaní zdravého prístupu sa snažíte myslieť ako tím, a nie vylučovať individuálne chyby.

Niekedy sa musíte vžiť do kože iných ľudí, aby ste pochopili, prečo robia to, čo robia.

Situácia má dve strany, nie správnu alebo nesprávnu, ale rozdielny pohľad na vec.

Takže keď sa nabudúce ocitnete v takejto situácii, skúste si položiť otázku:

Týmto spôsobom preberáte časť viny a snažíte sa nájsť lepšie riešenie.

Máte pocit, že musíte na všetko reagovať?

Keď ste príliš citliví, máte tendenciu brať si veľa vecí k srdcu.

Môžete mať pocit, že všetci sú proti vám alebo že to, čo hovoria, je konfrontáciou s vašou existenciou alebo vierou.

Prílišná citlivosť môže byť spôsobená nízkym sebavedomím.

Nie je ľahké byť sebavedomý a pri neustálom príleve komentárov – pozitívnych aj negatívnych – od rôznych ľudí každý deň môžete mať pocit, že sa musíte neustále brániť.

To zvyčajne pramení z výchovy v detstve.

Ak vám neustále hovorili alebo sa vám posmievali o veciach, ktoré ste nemali pod kontrolou, je pravdepodobné, že ste v súvislosti s nimi vyrastali s neistotou.

Doporučujeme:  9 zvláštnych zvykov, ktoré majú len vysoko inteligentní ľudia

Ale pamätajte, že ste cennejší ako čokoľvek iné už len preto, že ste to vy.

A na tomto svete nie je nikto iný ako ty.

Pri snahe vyliečiť sa z precitlivenosti je dobré uvedomiť si seba samého.

Priznajte si svoje sklony a pokúste sa im nebrániť.

Doprajte si to, čo pre vás znamená starostlivosť o seba. Ak je to dobré stravovanie, dobre. Ak je to prostredníctvom cvičenia, je to tiež dobré!

Niekedy však starostlivosť o seba znamená len usmievať sa a povedať si, že ste dosť.

Zistite, ktoré časti seba samého máte radi, a zamerajte sa na ne.

Nepríjemné časti môžu prísť neskôr, v čase, keď budete pripravení ich prijať.

Nemusíte sa brániť pred všetkým, čo vám príde do cesty.

Keď budete mať zdravý pohľad na seba a svoju identitu, budete viac než schopní zbaviť sa názorov iných ľudí.

Ste typ človeka, ktorý vždy očakáva najhorší výsledok?

Povedzme, že vás niekto pozve na rande alebo vám povie, že dobre vyzeráte, oceníte jednoducho toto gesto alebo si myslíte, že je za tým niečo viac?

Pesimizmus znamená, že vždy vidíte negatívne stránky vecí.

Môže to byť dobrá vec! Máte tendenciu byť zrelší a logickejší ako ostatní.

Ale keď sú ostatní ľudia neustále vystavení tejto cynickej energii, môžu mať pocit, že ste zabijak, ktorý im chce len zhoršiť náladu.

Je možné, že ste pesimistickí z dôvodu praktického a realistického prístupu, ale niekedy sa ľudia chcú jednoducho odviazať a zabaviť.

Ak by napríklad váš priateľ práve nadviazal vzťah, prirodzene by chcel počuť nejaké blahoželanie, a nie pochmúrne „Zase? Nerozešiel si sa práve s niekým?“

Aj keď vaše úmysly vychádzajú z dobrého miesta, môžu vyslať nesprávny signál.

A okrem toho, že príliš negatívne naladenie môže spôsobiť rozpad vzťahov a ublížiť iným ľuďom, môže spôsobiť stres, úzkosť a depresiu.

Existujú lepšie spôsoby, ako pristupovať k situáciám, než byť pesimistom.

Skôr než začnete slová vyslovovať nahlas, skúste si ich najprv prebrať v hlave.

Myslíte si, že by to pokazilo náladu? Ak áno, potom pravdepodobne existuje lepší spôsob a čas, ako to povedať.

Rozvíjanie pozitívneho myslenia je vedomé úsilie.

Vyžaduje si to, aby ste boli k sebe zhovievaví. Namiesto toho, aby ste sa stále sústredili na potenciálne problémy, prečo sa radšej nepozrieť na riešenia? Takto sa nebudete utápať v zlých veciach.

A nakoniec, najlepšie je obklopiť sa podporujúcimi, chápajúcimi a optimistickými ľuďmi.

Priatelia, ktorí poznajú vaše vzorce a sklony a sú ochotní sa s vami o tom porozprávať.

Doporučujeme:  7 znakov, že vás má niekto rád, ale bojí sa to priznať

Koniec koncov, to, že ste cynickí, nie je vaša chyba. Je to s najväčšou pravdepodobnosťou vedľajší produkt toho, čoho ste boli svedkami a čo ste zažili v minulosti.

Pamätajte, že hoci je ťažké preniesť sa cez predchádzajúce skúsenosti, ľudia okolo vás si vás vážia takých, akí ste – v súčasnosti.

Oceňujú, že ste tu v danom okamihu.

Keď ste príliš zaujatí názormi iných ľudí a plánujete svoj život podľa toho, ako vás niekto chváli, nemusíte si všimnúť, že ste toxickí.

Nie im, ale sebe.

Tvoje telo, tvoja osobnosť, tvoje schopnosti – všetko z teba je krásne. Všetko z vás je dôležité.

Ak však potrebujete, aby vám to povedali iní ľudia, aby ste sa mohli cítiť potvrdení, možno čelíte neistote spôsobenej nízkym sebavedomím.

Byť pochválený je príjemné.

Dáva vám to pocit, že sa o vás ostatní zaujímajú a že si všímajú, čo robíte.

A takýto pocit by ste mali zažívať aj vy, keď ste sami a pochvaľujete si!

Ak si všimnete, že sa viac spoliehate na názory iných ľudí ako na svoje, skúste urobiť krok späť a preskúmať, prečo to tak cítite.

Chcete sa cítiť prijatí?

Nie je váš vlastný názor na túto záležitosť dostatočný? Prečo si to myslíte?

Po rýchlej sebareflexii vám pomôže prestaviť mozog, aby ste si uvedomili, ako sa cítite a čo budete robiť ďalej.

Uvedomujem si, že to tak cítim, a nechám to tak. Pracujem na tom, aby som si bol istejší sám sebou, aby som sa mohol menej spoliehať na potvrdenie druhých.

Robte malé vedomé kroky k šťastnejšiemu ja. Urobí to zázraky.

Nezabudnite, že nie ste zlý človek, ak sa dokážete stotožniť s týmito znakmi. Už tým, že sa o nich vzdelávate, ste lepší.

Máte skúsenosti s priateľmi, ktorí sú neúmyselne toxickí?

Neváhajte sa podeliť o svoje skúsenosti v sekcii komentárov nižšie. Budeme radi, ak si vypočujeme vaše príbehy.

Ďakujeme, že ste si prečítali 6 znakov, že ste neúmyselne toxický, nie škodlivý. Dúfame, že ste sa z tohto článku niečo naučili.