Kategórie
Psychológia

5 užitočných tipov na starostlivosť o seba pre empatikov

Človek, ktorý je empatik, je medzi našou populáciou vzácnosťou: len asi 25 % ľudskej populácie sú empatici. Rozdiel medzi človekom, ktorý má empatiu, a empatikom spočíva v tom, že zatiaľ čo schopnosť vcítiť sa do druhých je normálna, empati cítia na oveľa hlbšej emocionálnej a duchovnej úrovni. Sú veľmi citliví na emocionálne energie iných ľudí a dokážu ľahko vycítiť a prijať vibrácie iných ľudí, pozitívne aj negatívne. Napríklad ak vidíme iného človeka plakať, pociťujeme nutkanie plakať tiež. Ak je náš priateľ z niečoho veľmi nadšený, začneme sa cítiť rovnako nadšení. Ak niekto v našom okolí šíri negatívnu náladu, môže sa nám z toho urobiť zle.

Vedci objavili tzv. zrkadlové neuróny, čo je špecializovaná skupina mozgových buniek, ktoré sú zodpovedné za súcit. Predpokladá sa, že empatickí ľudia majú hyperreaktívne zrkadlové neuróny, čo znamená, že dokážeme ľahko a okamžite zrkadliť emócie iných.

Keďže empatici cítia na takej intenzívnej úrovni, niekedy to môžu pociťovať ako nevýhodu. Miesto, kde žijeme, spoločnosť, v ktorej sa pohybujeme, pozorovanie okolitého sveta a nevyhnutné životné skúšky a útrapy môžu empatika skutočne vyčerpať. Empatikovia sú veľmi ľahko vystavení stresu a preťažení, preto je pre nás obzvlášť dôležité, aby sme pravidelne praktizovali starostlivosť o seba. Tu je niekoľko skvelých techník starostlivosti o seba, ktoré môžu empatikom pomôcť udržať stabilitu ich duševného, emocionálneho a duchovného stavu. Tieto tipy sú užitočné aj pre ľudí s úzkostnou poruchou.

Aromaterapia je vynikajúcou formou starostlivosti o seba pre empatických ľudí. Sme citliví a vďační za príjemné aromatické vône, ako sú levanduľa, mäta, ibištek, citrónová tráva, kvety alebo exotické ovocné vône. V skutočnosti zapálenie jednej z obľúbených sviečok alebo kadidla a venovanie času len nádychu a výdychu v tichu robí zázraky.

Meditácia by mala byť súčasťou života každého človeka, ale pre empatických ľudí je veľmi prospešná. Podporuje nás, aby sme zostali v pokojnom stave mysle a odpojili sa od stresu a ťažkostí každodenného života. Keďže empatik sa môže ľahko stať emocionálne vyčerpaným a vystresovaným, je dôležité, aby sme sa ponorili hlboko do svojho vnútra a spojili sa s duchom a prírodným prostredím okolo nás. Meditácia odpútava pozornosť od vonkajších trápení a vedie nás dovnútra, aby sme zostali v rovnováhe a pokoji vo svojom vnútri.

3. Odpojenie od VŠETKÝCH médií

Podobne ako pri meditácii je pre empatikov nevyhnutné odpojiť sa od všetkých médií, od televízie a rádia až po internet. Médiá sú presýtené senzáciami, šokujúcou hodnotou a všetkými intenzívnymi a traumatizujúcimi situáciami, ktoré si dokážete predstaviť. Pre empatikov nie je dobré, aby to neustále trávili, pretože si veci veľmi ľahko internalizujeme.

Aj keď sa v médiách objavujú pozitívne informácie, náš mozog má tendenciu prikláňať sa k tým negatívnym. Preto tomu nakoniec venujeme najväčšiu pozornosť. To nás môže ľahko priviesť na cestu depresie, úzkosti, stresu, strachu a fyzických chorôb.

Vypnutie televízora, odhlásenie sa zo všetkých aplikácií alebo vypnutie telefónu aspoň na hodinu sú skvelé veci, ktoré môžete robiť pravidelne. Nesledujte správy. Nepočúvajte rádio, ak to nie je možno čisto inštrumentálny hudobný kanál bez reklám. Neodpovedajte na textové správy, pokiaľ nejde o absolútne naliehavú situáciu! Jednoducho sa úplne vzdiali a doprajte si ten čas, aby ste sa duševne a duchovne naladili na seba. Odpojenie sa od masmédií je jedným z najlepších postupov starostlivosti o seba, aký môže každý urobiť.

Empati sú veľmi zvedaví ľudia, ktorí sú prakticky závislí od vedomostí a vzdelávania. Učiť sa niečo nové je cesta, na ktorú sa vydávame takmer 24 hodín denne. Takže schúliť sa s dobrou knihou a obľúbeným horúcim nápojom je život! Nezáleží na tom, či ide o úžasnú sci-fi alebo mysterióznu knihu, alebo o motivačnú svojpomocnú knihu, dôležité je, aby vás to bavilo.

5. Zaujatie vašimi koníčkami

Čo robíte najradšej? Čo vám dáva pocit kreativity? Čo robíte radi, čo vám prináša naozaj dobrú náladu? Či už sú to remeslá, pletenie, hra na hudobný nástroj alebo čokoľvek, čo si vyžaduje vašu plnú pozornosť a aktivitu rúk, uistite sa, že to robíte denne alebo aspoň pravidelne. Keďže môžeme byť ľahko vystresovaní a preťažení, musíme si dať záležať na tom, aby sme veci, ktoré radi robíme, robili veľmi často. Odpútajte svoju myseľ od toho, aký náročný môže byť život, a urobte si radosť zo života prioritou.

Empatickí ľudia sú zvyčajne veľmi zemití a veľmi prepojení s duchom matky prírody. Zistíte, že mnohí ľudia, ktorí patria do kategórie empatikov, majú radi rastliny vo svojom dome alebo v jeho okolí. Milujú turistiku a každodenný pobyt na čerstvom vzduchu. Majú radi zvuk a pokojné prostredie chladného, daždivého dňa. Radi si čítajú v parku alebo pravidelne chodia na pláž. Je veľmi dôležité, aby si empati dovolili spojiť sa s prírodou a nadviazať puto so Zemou. Okamžite to zvyšuje vaše vibrácie, znižuje stres a zlepšuje náladu.

Hoci tieto tipy môžu určite pomôcť každému, pre empatikov je naozaj dôležité, aby sa pravidelne venovali starostlivosti o seba. Tendencia starať sa o všetkých ostatných až príliš vás dostane do bodu, keď nebudete brať ohľad na svoju vlastnú pohodu. Tieto tipy na starostlivosť o seba by vám mali pomôcť naučiť sa oddychovať a nájsť si čas pre seba. Naozaj začnete pozorovať posun vo svojej duševnej pohode a začnete sa tešiť zo života namiesto toho, aby ste sa naň hnevali.

Páči sa vám tento článok? Pozrite sa na náš kanál YouTube, kde nájdete ďalší úžasný obsah!

Kvíz na záver

Aký je rozdiel medzi empatiou a empatiou?

  • Aspie
  • Citlivá osoba
  • Introvertný
  • Tulpa
  • Sociopat
  • Narcista
  • Problém úzkosti
  • Infp
  • Hraničná porucha osobnosti
  • Porucha

Aký je najlepší spôsob, ako si udržať pokojnú a mierumilovnú myseľ?

  • Zvládanie stresu
  • Sebadisciplína
  • Mindfulness
  • Duševné zdravie
  • Zdravé stravovanie
  • Zručnosti zvládania
  • Pravidelné cvičenie
  • Relaxačné techniky

Aké sú tipy pre ľudí s úzkostnou poruchou?

  • Silná úzkosť
  • Panická porucha
  • Chronická depresia
  • Gad
  • Bipolárna
  • Agorafóbia

Aký je najlepší spôsob, ako si udržať rovnováhu a vnútorný pokoj?

  • Mindfulness
  • Meditácia
  • Vipassana
  • Práca s energiou
  • Pranajáma

Čo je hlavnou príčinou depresie?

  • Úzkosť

Ako empati praktizujú starostlivosť o seba?

  • Princíp
  • Na webovej stránke .
  • Totalita
  • Zásluhy
  • Odôvodnenie

Čo empati nestrávia?

  • To
  • Jeden
  • Nápad
  • Vlastne
  • ‚s
  • Vždy

Čo vás baví viac ako hnevať sa?

  • Životy