5 spôsobov zdieľania pocitov pre introvertov

Už 5 rokov bojujem s úzkosťou a záchvatmi paniky. A asi 4 z týchto rokov som s tým naozaj bojovala. Izolovala som sa a snažila som sa udržať všetky svoje emócie v sebe. Výsledkom bolo, že som dostala obrovský záchvat paniky alebo som sa zrútila a rozplakala. Držať všetko v sebe bolo pre mňa neuveriteľne škodlivé. Potláčanie emócií len zabezpečí, že ich budete cítiť silnejšie ako kedykoľvek predtým. Nie je to zdravé, ale robí to veľa ľudí. Najmä introverti. Introverti majú často problém rozprávať sa s ľuďmi. Keďže som tiež introvert, prekážalo mi to ešte viac.

Takže tu je päť vecí, ktoré som urobila, keď som začala terapiu, aby som sa zbavila svojich emócií:

Keď som začala s terapiou, terapeut mi navrhol, aby som si zaobstarala zápisník, do ktorého si budem zapisovať svoje pocity. Zakaždým, keď som pocítila nárast úzkosti, zapísala som si, čo ju vyvolalo a ako som sa cítila. Bolo to veľmi užitočné, pretože zapísať si to všetko bolo pre mňa veľmi katarzné. Dostať všetky myšlienky z hlavy na papier spomalilo môj mozog a pomohlo mi to upokojiť sa. Bolo to veľmi užitočné aj pre moju terapeutku, pretože mohla vidieť, čo ma spúšťa a ako mi pomôcť prekonať spúšťače.

2) Nahrávanie hlasovej poznámky.

Ak nie ste fanúšikom písania, môžete si nájsť pokojnú časť domu alebo miesto, kde sa cítite príjemne, a jednoducho začať hovoriť. Zaznamenávajte si, čo hovoríte. Nahrajte si hlasovú poznámku alebo natočte video. Takto môžete sledovať, čo vás spúšťa, a pokúsiť sa to prekonať. Na začiatku sa možno budete cítiť trochu trápne. Ale akonáhle sa do toho pustíte, je to veľmi podobné, ako keď si veci zapisujete. Váš mozog sa začne vyprázdňovať, a tak sa budete cítiť pokojnejšie.

Doporučujeme:  6 znakov, že ste atraktívna osobnosť

V Spojenom kráľovstve máme charitatívnu organizáciu Samaritans, na ktorú môžete zavolať alebo napísať e-mail, ak máte pocit, že potrebujete pomoc. Je to bezplatné a počas celej korešpondencie môžete zostať v anonymite. Keďže osoba, ktorej píšete e-mail alebo voláte, vás nepozná, je ľahšie sa vybiť a dostať zo seba všetky myšlienky bez toho, aby ste sa cítili trápne. Nech už žijete v ktorejkoľvek krajine, je viac ako pravdepodobné, že sa máte kam obrátiť, ak potrebujete pomoc.

4) Písanie SMS alebo e-mailov rodine alebo priateľom.

Bolo pre mňa veľmi ťažké povedať ľuďom, keď niečo nebolo v poriadku. Ak som mal záchvat paniky v škole alebo na vysokej škole, vedel som, že by som mal povedať rodičom alebo priateľom, že som rozrušený. Ale nikdy som to neurobila. Mala som pocit, že ak to poviem nahlas, stane sa to skutočnosťou a ja som bola vo fáze, keď som si nechcela priznať, že niečo nie je v poriadku. Keď som to vyjadrila svojej terapeutke, navrhla mi, aby som si vytvorila rodinný skupinový chat a zriadila ho ako bezpečné miesto, kde by som mohla vysvetliť, čo cítim. Takže vždy, keď som mala záchvat paniky alebo som sa necítila celkom dobre, jednoducho som napísala text do skupinového chatu a bolo by to.

5) Uvoľnite svoju kreatívnu stránku

Či už ide o tvorivé písanie, poéziu, kreslenie alebo fotografovanie, jednoducho dajte priechod svojim pocitom. Kreatívne vyjadrenie môže veľmi pomôcť pri zaneprázdnenom mozgu. Svoje emócie môžete využiť na diktovanie umenia a zároveň vytvoríte niečo krásne. Podľa štúdie Boysuna a Smytha „jednoduchý akt písania o zlých časoch môže byť účinnou a lacnou metódou zmiernenia bolesti a príznakov chronických ochorení“. A kto vie, možno v sebe objavíte aj Shakespeara!

Doporučujeme:  Kým nás smrť nerozdelí - edícia pre domáce zvieratá

Vyskúšali ste už niektorú z týchto techník? Čo vám najviac vyhovuje, keď máte hlučný mozog? Zanechajte komentár nižšie!

Foto: Aidan Meyer on Unsplash

Foto: Aidan Meyer on Unsplash

Foto: Hannah Busing on Unsplash

Foto: Phad Pichetbovornkul on Unsplash

Kvíz na záver

Čo je najhoršie, čo som kedy mal?

  • Záchvaty úzkosti
  • Extrémna úzkosť
  • Myšlienky na samovraždu
  • Fyzické príznaky
  • Depresívna epizóda

Ktorá časť vášho mozgu sa vyprázdňuje a vy sa cítite pokojnejší?

  • Nervový systém
  • Čelný lalok
  • Senzorický vstup
  • Nervové dráhy
  • Synapsy
  • Mozoček

Čo musím dostať z hlavy, keď som začal liečbu?

  • Emocionálne reakcie
  • Pocity
  • Impulzy

Kedy som mal záchvat paniky?

  • Deň
  • Každý
  • Keď
  • Celé
  • Prvá stránka
  • Ďalšie
  • Jedna sekunda