5 spôsobov, ako sa vyrovnať so sociálnou úzkosťou na vlastnú päsť

Ak trpíte sociálnou úzkosťou, budete sa obávať určitých situácií. To sa môže líšiť od človeka k človeku. Niektorí sa boja hovoriť pred skupinami ľudí. Iní sa budú báť stretávať s novými ľuďmi, zatiaľ čo iní sa môžu báť ísť na večierky alebo iné typy spoločenských podujatí.

V každej situácii, v ktorej sa objaví váš strach, môžete pociťovať potenie, červenanie, búšenie srdca alebo iné príznaky úzkosti. Jedným zo základných príznakov, ktoré budete pociťovať bez ohľadu na situáciu, je myšlienka, že vás ostatní budú súdiť alebo vás budú považovať za nejakým spôsobom nedostatočného.

Bez ohľadu na to, aké sú vaše príznaky alebo kde vás zasiahli, existujú veci, ktoré môžete urobiť sami, aby ste sa vyrovnali so svojou sociálnou úzkosťou.

Riešenie sociálnej úzkosti

Naučiť sa fyzicky relaxovať je jedným z najlepších spôsobov boja proti úzkosti. Nemôžete byť uvoľnení a zároveň úzkostliví. Pri hlbokej svalovej relaxácii napínate a uvoľňujete hlavné svalové skupiny tela, pričom začínate chodidlami a postupujete k hlave a tvári.

Ďalším dobrým spôsobom, ako sa vyrovnať s emóciami, je kontrolovať dýchanie, keď ste nervózni. Keď ste nervózni, dýchate plytšie a rýchlejšie. V dôsledku toho sa môžete cítiť malátne a závratne, čo vyvoláva ďalšiu úzkosť. Naučiť sa dýchať pomalšie a pravidelnejšie nosom vám pomôže celkovo sa upokojiť. Táto technika vás nezbaví úzkosti, ale pomôže vám lepšie zvládať úzkosť, keď ju prežívate.

Kľúčom k vizualizácii je spomenúť si na miesto, kde ste sa cítili bezpečne a pohodlne. Keď si toto miesto zapamätáte, je dôležité, aby ste si ho v mysli predstavili tak pevne, že budete cítiť, vidieť, cítiť vôňu a dokonca aj chuť tohto miesta. To si vyžaduje cvik a trpezlivosť.

Chybné myslenie je charakteristickým znakom sociálnej úzkosti. Presvedčenie, že vás ostatní posudzujú a že v niečom zaostávate, je hlavnou príčinou nesprávneho myslenia. Je dôležité zhodnotiť, či sú tieto myšlienky pravdivé. Pýtajte sa sami seba na dôkazy, že sú. Ľudia so sociálnou úzkosťou majú tendenciu preceňovať to, ako zle si o nich ostatní budú myslieť. Majte na pamäti, že vaše myšlienky sú len dohady o tom, čo si budú ostatní myslieť alebo čo urobíte. To, ako myslíte, je zvyk a zvyk sa dá zmeniť.

Doporučujeme:  9 vecí, s ktorými INFJ bojuje 2. časť

Väčšina ľudí so sociálnou úzkosťou sa chce schovať, vyhnúť sa alebo utiecť pred tým, čo ich znepokojuje. Keď sa namiesto toho postavíte svojej úzkosti tvárou v tvár, zistíte, že je to zvyčajne niečo, čo môžete po niekoľkých vystaveniach tolerovať. Možno to však budete chcieť najprv vyskúšať na situácii, ktorá prináša relatívne nízku úroveň úzkosti. Keď to budete skúšať, sústreďte sa na to, čo sa deje okolo vás, namiesto toho, čo sa vám preháňa hlavou. To by vám malo pomôcť odvrátiť pozornosť od týchto úzkostných myšlienok.

Pomohla vám niektorá z opísaných metód? Používate iné stratégie na zvládanie sociálnej úzkosti? Zanechajte komentár nižšie!

Kvíz na záver

Aké sú príznaky sociálnej úzkosti?

  • Fibro
  • Migrény
  • Základný stav
  • Chronická únava
  • Nežiaduce účinky

Aká je najčastejšia sociálna úzkostná porucha?

  • Záchvaty paniky
  • Depresia
  • Myšlienky na samovraždu
  • Fyzické príznaky

Čo sú len dohady o tom, čo si budú myslieť ostatní alebo čo urobíte vy?

  • Myšlienkové procesy
  • Skúsenosti
  • Vlastná myšlienka

Čo je jedným z hlavných príznakov sociálnej úzkosti?

  • Zvedavý
  • Len
  • Myšlienka
  • To isté

Čo je jediná vec, ktorá môže byť obrazom miesta vo vašej mysli?

  • Boggles
  • Pravý rám
  • Vybrané
  • Medveď
  • Udržujte

Čo je kľúčom k vizualizácii?

  • Kde
  • Na stránke
  • Mimo
  • Mesto

Myslíte si, že vás ostatní odsúdia alebo vás budú považovať za nedostatočného?

  • Len
  • Na stránke .
  • To
  • Vlastne
  • Samozrejme
  • Dokonca aj
  • Ako