Kategórie
Psychológia

5 spôsobov, ako sa stať motivovanejším

Práca z domu znamená, že musíte byť motivovaní. To platí pre všetky druhy práce z domu vrátane blogovania. Ak ste však bloger s depresiou, ako napríklad ja, môže sa stať, že motivácia sa stane skôr neuchopiteľnou vecou než utvrdenou myšlienkou. Pamätám si, ako som sa trápila s písaním knihy Mami, vezmem si otca: Prečo sú naši romantickí partneri ako naši rodičia.“ Na napísanie článku som bola úplne demotivovaná. Téma sa mi zdala triviálna a prepísaná. Radšej by som písala o novom zistení v psychológii alebo o niečom inom ako o psychológii vzťahov, ale faktom je, že všetci musíme robiť úlohy, ktoré nás nebavia. Je dôležité pochopiť motiváciu ako takú, aby sme sa stali motivovanejšími.

Motivácia je definovaná ako „akt, ktorý niekoho prinúti konať v určitej situácii“ (Burton 2012). Existujú štyri typy motivácie (2012 Barton). Tieto štyri typy sú vonkajšia motivácia, vnútorná motivácia, introjektovaná motivácia a identifikovaná motivácia (2012 Barton).

Stručne povedané, vonkajšia motivácia je motivácia, ktorá pochádza z „vonkajších faktorov“ (2012 Barton). Vnútorná a introjektívna motivácia sú rovnaké v tom, že každá z nich pochádza z vnútra seba samého. Introjektovaná motivácia však prichádza s pocitom viny, ktorý je s ňou spojený (2012 Barton). Posledná, identifikovaná motivácia je taká, keď si človek uvedomuje, že úlohu treba dokončiť, ale nepodniká žiadne kroky na jej dokončenie (2012 Burton). Väčšina výskumov naznačuje, že najlepšie je mať na pracovisku trochu vonkajšej aj vnútornej motivácie, ale celkovo musí mať človek veľkú mieru vlastnej motivácie (2012 Burton). Môžeme teda povedať, že sebamotivácia je dôležitá a identifikovaná motivácia je najmenej dôležitá. V ideálnom prípade by sme všetci chceli byť vnútorne motivovaní, ale niektorí z nás s tým bojujú viac ako iní, takže ako sa stať viac vnútorne motivovanými? Nižšie uvádzame časť zoznamu, ktorý pôvodne vytvorila Jennifer Cohenová, o piatich spôsoboch, ako sa stať práve takýmto.

Stanovte si malé a merateľné ciele (2013 Cohen) Ak ste v skutočnosti bloger, potom pravdepodobne viete, že „písať viac“ je neuveriteľne vágny a zlý cieľ. Namiesto toho by ste chceli, aby váš cieľ znel napríklad „napísať jeden článok raz týždenne“. Malý a merateľný.

Vytvorte si mantru (2013 Cohen) Mantra je definovaná ako „slovné vyhlásenie, ktoré posilňuje pozitívne myslenie“ (2013 Cohen). Môže to byť jedno slovo alebo celá
fráza. Moja je napríklad takáto: „Ak to pomôže jednému človeku, stojí to za to.“

Vytvorte si vlastný režim/rituály (2013 Cohen) Nájdite si čas a zistite, aký režim alebo rituál vás ráno naštartuje. Pomáha vám sprcha hneď ráno zapáliť iskru? Alebo si potrebujete dobre zacvičiť?

Staňte sa dobrým mentálnym diskutérom (2013 Cohen) Budú vás trápiť negatívne myšlienky, najmä ak máte depresiu! Pokúste sa spochybniť tieto negatívne myšlienky pozitívnymi.

Postavte sa svojim obavám (2013 Cohen) Jennifer Cohenová to nemohla povedať lepšie, keď napísala: „Bez ohľadu na to, čoho sa bojíte, strach je jedným z najväčších dôvodov, prečo sa ľudia vzdávajú svojich cieľov a snov.“

Čo robíte, aby ste sa motivovali?

Burton, K. (2012). Štúdia motivácie: (doktorandská dizertačná práca, Indiana University) (s. 1-33). Indiana University: Indiana University.

Kvíz na záver

Ako sa nazýva typ motivácie, ktorá pochádza z vonkajších faktorov?

  • Adams
  • Terry
  • Richards
  • Miller
  • Campbell
  • Mckay
  • Donovan
  • Martinez
  • Bradley

Čo je na pracovisku najdôležitejšie?

  • Sebadisciplína
  • Motivovať
  • Duševná sila
  • Ambície
  • Sila vôle

Čo si stanovujete ako malé a merateľné?

  • Jediný cieľ

Aké sú štyri typy motivácie?

  • Druhy
  • Tieto stránky
  • Rôzne druhy

Čo je motivácia viac neuchopiteľná vec ako utvrdená myšlienka?

  • To
  • Jeden
  • Nápad
  • Vlastne
  • ‚s
  • Vždy