5 spôsobov, ako premeniť stres na svojho najlepšieho priateľa

Psychologička Kelly McGonigalová predniesla prednášku na TED, ktorá ovplyvňuje ostatných, aby sa zamysleli nad tým, ako vnímajú stres. Keď počujeme slovo „stres“, často si ho spájame s pojmami ako „tlak“, „problémy“ a „napätie“. Keď sa ľudia cítia vystresovaní, potia sa a zvyšuje sa im tep. Preto stres môže ovplyvniť reakcie a faktory, ktoré zvyšujú riziko vzniku srdcových ochorení. Čo ak však stres môže byť pre vás dobrý?

1. Nehovorte: „Nemôžem. Namiesto toho povedzte: „Chcem.“

Praktizujte túto mantru každý deň. Nebráňte sa konfliktným situáciám len preto, že by bolo jednoduchšie vzdať sa. Keď vaše telo vycíti nebezpečenstvo, vytvorí reakciu bojuj alebo utekaj. Trénujte si, aby ste neutekali. Postavte sa strachu a dovoľte výzvam, aby vás motivovali, namiesto toho, aby vás ovplyvňovali k úteku.

2. Robte každý deň niečo nové, čo vás desí.

Nemusí to byť nič také drastické ako zoskok padákom, ale tým, že sa vystavíte novým situáciám, o ktorých ste si nikdy nemysleli, že by ste ich niekedy chceli vyskúšať, sa posilní vaša odolnosť voči stresu. Pozvite svoju lásku na rande. Presťahujte sa do mesta svojich snov. Pridajte sa k spoločenskej veci, na ktorej vám záleží. Chyťte sa dňa a berte každý deň, akoby bol váš posledný.

3. Vyhľadávajte ľudské vzťahy a obklopte sa ľuďmi, ktorým na vás záleží.

Oxytocín je hormón známy ako „hormón objatia“, pretože keď niekoho objímate, v mozgu sa uvoľňuje oxytocín. Je však známy aj ako stresový hormón. Je to preto, že keď prežívate v živote ťažkosti, vaše telo vám hovorí, aby ste vyhľadali podporu druhých, ktorí vám pomôžu zmierniť stres. Naučte sa spoliehať na svojich blízkych, keď potrebujete poradenstvo, a opätovať im túto podporu, keď ju potrebujú aj oni.

Doporučujeme:  7 vecí, ktoré možno neviete o depresii

4. „Uskutočnite to. Šokovať všetkých.“ -Anonym

Choďte za svojimi snami, aj keď to znamená náročnejšiu kariéru. Nezostávajte v tom, čo poznáte, len aby ste sa vyhli nepohodliu. Choďte za tým, čo je pre vás zmysluplné, pretože vytváranie zmyslu vás bude vždy viac napĺňať ako uspokojenie. Žiadna odolnosť sa nikdy nevytvorí v slepej uličke, keď si neposkytnete príležitosti na to, aby ste sa v niečom zlepšovali.

5. Verte, že stres vám pomôže stať sa lepším človekom.

Verte si. Povedzte si, že zvládnete aj to, čo sa zdá nemožné. Musíte vždy rozvíjať svoj potenciál a nechať svoje obavy rozpadnúť. Majte odvahu vybrať si motiváciu a majte oči otvorené pre to, čo vás čaká.

Ako premeniť stres na svojho najlepšieho priateľa? Zanechajte komentár nižšie!

McGonigal, K. (riaditeľka). (2013, 4. september). Ako urobiť zo stresu svojho priateľa [Video file]. Získané 21. septembra 2017.

Kvíz na záver

Keď sa ľudia cítia vystresovaní, potia sa a čo im stúpa?

  • Rýchlosť dýchania
  • Krvný tlak
  • Vo2 max
  • Hladiny kortizolu
  • Intenzívne cvičenie
  • Nasýtenie kyslíkom

Čo sa uvoľní, keď niekoho objímeš?

  • Dopamín
  • Vazopresín
  • Serotonín
  • Neurochemikálie

Kam sa chcete presťahovať?

  • Nové mesto
  • Miesto snov
  • Lyžiarsky tulák
  • Druhý domov
  • Domovské mesto
  • Pracovná príležitosť
  • Lacnejšia oblasť

Čo je oxytocín?

  • Estrogén
  • Prolaktín
  • Hypofýza
  • Kortizol

S čím sa spája slovo stres?

  • Úzkosť

Ako premeniť stres na najlepšieho priateľa?

  • Brother
  • Bratranec
  • Buddy
  • G/f
  • Spolubývajúci

Čo vám hovorí, aby ste vyhľadali pomoc, keď máte v živote ťažkosti?

  • Vnútorné orgány
  • Svaly
  • Telá
  • Tukové tkanivo
  • Krvný obeh

Čo je to za deň?

  • Týždeň
  • Každú hodinu