5 psychologických tipov, ako si vybudovať sebavedomie

Väčšina z nás by potrebovala zdravú dávku čerstvo nadobudnutého sebavedomia. Ako však získať toto sebavedomie vo svete, v ktorom sa mnohé médiá zameriavajú na to, aby sme sa cítili nedostatočne, a tak predávali svoj tovar? V tomto článku sa budeme venovať niekoľkým psychologickým tipom, ktoré nám môžu pomôcť cítiť sa lepšie v našom tele. Aké tipy na sebavedomie v oblasti tela fungujú na vás?

Skúste sa zbaviť posadnutosti číslami veľkostí oblečenia a sústreďte sa na hľadanie oblečenia, ktoré vám sedí.

Možno ste videli príspevky na sociálnych sieťach, ktoré nám ukazujú, že veľkosti s rovnakým číslom nemusia byť nevyhnutne rovnaké v každom obchode alebo pre každú značku. Hoci je ťažké prestať sa sústrediť na veľkosť, ktorú máte, uvedomenie si, že veľkosti nie sú vždy spoľahlivé, je dobrým prvým krokom k zlepšeniu sebavedomia. Teraz prichádza na rad vec, vďaka ktorej budete vyzerať lepšie: nosenie oblečenia, ktoré vám sedí. Aj keď sa vášmu egu možno páči nosiť US 6, ak vám lepšie padne US 8, pravdepodobne bude lepšie vyzerať aj na vás. Viete, keď má niekto na sebe príliš malú veľkosť oblečenia, pretože je to vidieť, ale keď si niekto oblečie niečo, čo mu sedí, číslo si aj tak neuvedomíte, pretože sa to na telo danej osoby lepšie hodí. Keď si tričko oblečiete, nikto nebude vedieť povedať, či máte na sebe veľkosť US10 alebo US12.

(Foto s láskavým dovolením www.dianecarbonell.com)

Priznajte si a pokúste sa prestať sa hanbiť za svoje telo

Ako každý, kto sa zaujíma o psychológiu, vie, že problém nemôžete začať skutočne riešiť, kým si nepriznáte, že nejaký problém skutočne existuje. Pre tých, ktorí majú nízke sebavedomie, je prvým krokom k zlepšeniu vašej situácie priznať si, že sa vyhovárate. Ak je v súčasnosti príliš ťažké hovoriť o sebe pekné veci, skúste sa aspoň prestať aktívne ohovárať.

Doporučujeme:  Ako byť introvertom, a pritom byť spoločenský

Pomenujte hlas, ktorý vás odhovára. Často máme pocit, že problémom sme my, ale často to tak nie je. Skúste pomenovať hlas, ktorý hovorí tuctovo a je zlý. Možno použite meno niekoho, koho nemáte radi alebo ste ho nemali radi napríklad na základnej škole. Ak sa vám na základnej škole posmieval niekto menom X a vy máte negatívne myšlienky o sebe, skúste týmto myšlienkam ponúknuť určitý odpor tým, že im poviete: „Nie, X, nie si tu vítaný, nemám na to čas.“ Tým sa medzi vami a negatívnymi myšlienkami vytvorí odstup. Môže vám to pomôcť uvedomiť si, že to nie je pravda, posunúť sa ďalej a vidieť sa v inom svetle.

Ak sa venujete sociálnym médiám, ako je youtube, instagram atď., skúste sledovať ľudí, ktorí sa vám podobajú.

Oblečte si svoje obľúbené oblečenie, aby ste si vybudovali sebavedomie

Máte šaty alebo iný kúsok oblečenia, ktorý málo nosíte, hoci ho milujete? Oblečte si ich v bežný všedný deň, možno budete mať pocit, že to s oblečením preháňate, ale verte nám, budete vyzerať úžasne! Keď budete nosiť oblečenie, ktoré sa vám páči, budete automaticky vyžarovať pozitívnejšie vibrácie.

Aké sú vaše tipy na budovanie sebavedomia? Podeľte sa o ne s komunitou Psych2go a spoločne sa zlepšite!

10 psychologických lekcií, ktoré sa môžeme naučiť zo série o Harrym Potterovi

Kvíz na záver

Čo môžeme zlepšiť, keď sa prestaneme zameriavať na veľkosť?

  • Obraz tela
  • Sebavedomie
  • Fit telo

Ako získať sebavedomie vo svete, kde sa toľko ľudí snaží predať svoje produkty?

  • Spravodajské kanály
  • Médiá hlavného prúdu
  • Novinári

Čo sa skrýva za vedou o tele?

  • Neuroveda
  • Sociológia
  • Psychiater

Aké sú tipy založené na psychológii, ktoré vám pomôžu cítiť sa lepšie vo svojom tele?

  • Rady
Doporučujeme:  5 spôsobov, ako sa vyrovnať so sociálnou izoláciou

Na čo sa musíte prestať sústrediť ako prvé?

  • Väčšie

Aké je to byť problémom?

  • Vydanie
  • Riešenie

Ako spoznáte, že je vám veľkosť príliš malá?

  • Viaceré
  • Spolu #